تقویت عزت روحانیت سرلوحه کار حوزه های علمیه است

مدیر حوزه های علمیه کشور :

خبرگزاری پانا:مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: تقویت عزت نهاد روحانیت سرلوحه کار حوزه های علمیه می باشد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عصر امروز طی سخنانی در نشست مشترک مدیران استانی حوزه های علمیه با مدیر و معاونین حوزه ها که در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه در قم برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور گسترده روسای شوراها و مدیران استانی در این نشست دوروزه، ابراز داشت: قبل از هر چیز لازم است از زحمات و خدمات آیات یزدی و مقتدایی به عنوان دبیر سابق شورای عالی و مدیر سابق حوزه تشکر کنیم؛ چرا که یاد کردن از زحمات بزرگان باعث می شود که خدمات آنها نادیده گرفته نشود.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم تقویت ارتباط مدیران استانی با معاونت‌های مربوطه، گفت: ایده های بسیار  خوبی در راستای خودکفایی مالی حوزه ها و تأمین منابع مالی در این نشست مطرح شد که پس از بررسی کارشناسانه و پخته تر شدن، این ایده ها پیگیری می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حفظ شان حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: در بحث خوداتکایی و تامین منابع مالی باید مراقب بود که این عزت مخدوش نشود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به تقویت ابعاد علمی و اخلاقی حوزه و نیز تاکید بر اجرای قوانین و ضوابط ابلاغی، اظهار داشت: ما بدون شک از نقد عالمانه و دلسوزانه شما مدیران استانی در ستاد حوزه های علمیه استفاده خواهیم کرد.

مدیر حوزه های علمیه  در ادامه خواستار جدی گرفته شدن بحث آموزش قرآن در بین طلاب شد و گفت: مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و شورای عالی حوزه بر لزوم پرهیز از مدرک گرایی تاکید دارند؛ اما باید بین مدرک گرایی و دادن مدرک فرق گذاشت.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: ما با این روحیه که طلبه فقط به دنبال مدرک برای کسب پست و مقام باشد مخالفیم وگرنه اعطای مدرک یک امر لازم است.

وی همچنین در خصوص مدارس سفیران هدایت گفت: ایجاد این‌گونه مدارس امر لازمی بوده که ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست؛ البته نکته ای که هست این است که ما باید مایه و توان علمی این مدارس را هرچه بیشتر تقویت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری ضرورت تربیت مدرس در حوزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئله صدور مجوز در شورای گسترش حوزه های علمیه نیز با رفع برخی موانع، در آینده ای نزدیک سرعت پیدا خواهد کرد.

امام جمعه قم، در ادامه پیشنهاد کرد: نشست‌های هم اندیشی مدیران حوزوی به صورت استانی و به طور مرتب برگزار شود و منحصر به سالی یک بار نشود.

مدیر حوزه‌های علمیه در خاتمه بیان داشت: معاونت‌های مرکز مدیریت حوزه نیز باید با سرکشی‌های مرتب و منظم خود به استان‌ها در جریان امور و مشکلات قرار بگیرند؛ که البته این مهم مورد عنایت بوده، اما باید تقویت شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.