تقوی‌ فرد: بازپرس پرونده‌ «ستار بهشتی» چگونه می‌تواند قضاوتی عادلانه درباره من داشته باشد؟

۳۰ آبان ،

12-581.jpg

مدیرمسوول روزنامه خورشید که به سبب انجام گفت‌وگویی در رابطه با مرگ «ستار بهشتی» برای دومین بار به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است، از ارجاع این پرونده به شعبه‌ای که در آن قاضی رسیدگی کننده به پرونده مرگ ستار بهشتی مسوولیت داشته است، انتقاد کرد.

محمدرضا تقوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این‌باره گفت: در پی مطالبی که اینجانب با رویکرد انتقاد سازنده پیرامون شیوه برخورد با موضوع ستار بهشتی که منجر به مرگ وی و سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شده است بیان کرده بودم – مطالبی که پیش از این در مصاحبه‌های رسمی مسوولان قوه قضاییه و بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی منعکس شده است – دادستان محترم تهران علیه اینجانب به خاطر بیان این مطلب اعلام جرم کرد و بر این اساس پرونده کیفری تشکیل و به شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شدم.

وی افزود: به سبب اینکه بیان این انتقاد سازنده را جزو حداقل‌های آزادی مطبوعات و رسانه‌ها می‌دانم سریعا با اجابت احضاریه مذکور به شعبه ۹ بازپرسی جهت پاسخگویی حاضر شدم و ملاحظه کردم که جناب آقای منصوری بازپرس محترم شعبه حضور ندارند.

مدیرمسوول روزنامه خورشید ادامه داد: مدیر محترم دفتر بازپرسی اظهار داشتند که ایشان در مرخصی می باشند و بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا بازمی‌گردند. در نهایت اینجانب نیز به قصد عزاداری سید و سالار شهیدان و مراجعه به شهرستان، دادسرا را ترک کردم.

تقوی‌فرد تصریح کرد: با کمال تعجب مطلع شدم که ظهر روز سه‌شنبه مورخ /۸/۳۰ احضاریه‌ دیگری به دفتر روزنامه واصل شده است که در آن بازپرس پرونده تغییر کرده و فردی به نام آقای اسدی در غیاب آقای منصوری احضاریه تازهی با عنوان «ضروری است به محض رویت احضاریه در این شعبه حاضر شوید. در نهایت عدم حضور، جلب است.» صادر کرده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اینجانب در مرخصی هستم و در روزنامه نیز حضور ندارم و با هماهنگی دفتر شعبه وقت بعدی مراجعه من به بعد از مراجعه جناب آقای منصوری بازپرس پرونده موکول شده، سبب این اقدامات غیرعادی قابل تامل است.

وی مدعی شد: آنچه سبب شگفتی است، این است که براساس اطلاعات به دست آمده بازپرسی که اینجانب را با قید جلب در رابطه با مطلب انتقادی پیرامون قضیه مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه احضار کرده، همان بازپرس و قاضی پرونده «ستار بهشتی» است که با دستور وی ستار بهشتی بازداشت و در نهایت فوت کرده است.

تقوی‌فرد گفت: آیا چنین بازپرسی که قاضی پرونده ستار بهشتی بوده است، می‌توانددر رابطه با مطلب انتقادی اینجانب پیرامون موضوعی که بخشی از آن به عملکرد خود وی برمی‌گردد، قضاوتی عادلانه داشته باشد. قطعا اینگونه برخوردها مغایر با موازین و مقررات آیین دادرسی کیفری و قانون احترام به آزادی‌های مشروع و رعایت حقوق شهروندی است و من داوری در این زمینه را به افکار عمومی واگذار می‌کنم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.