تکذیب حمله سایبری ایران به بانک‌های آمریکا

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، ضمن رد ادعاهای غربی‌ها مبنی بر حمله ایران به سایت‌های بانکی آمریکا گفت: ایران هیچ گونه حمله سایبری علیه کشورها نداشته است.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در نشست خبری‌ای که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به موضوع پدافند غیر عامل در دفاع مقدس گفت: این موضوع نه تنها در جنگ تحمیلی بلکه در تاریخ بشریت همواره مورد نظر بوده و در ایام دفاع مقدس البته نه با این اسم، انجام شده که نمونه‌های آن را در خصوص مهاجرین جنگ زده در شهرهایی مثل آبادان و خرمشهر می‌توان ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی، ایران و عراق یک قدرت تقریبا همتراز بودند، گفت: اما در تهدیدات اخیر که آمریکا و اسرائیل جایگزین عراق شدند، این توازن به هم ریخته و ما باید این موضوع را از طریق پدافند غیر عامل پوشش دهیم. در این رابطه پدافند عامل و غیر عامل مکمل یکدیگر عمل می‌کنند.
جلالی با بیان اینکه امروز تهدیدات به حوزه‌های دیگر نیز تسری یافته و یک حالت هوشمند و سیستماتیک پیدا کرده، به تهدیدات حوزه‌های اقتصادی، سایبری، بیولوژیک، الکترومغناطیس و غیره اشاره کرد و گفت:‌ ما باید برای مقابله با همه این تهدیدات سازوکار مناسب داشته باشیم.‌
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر تخصصی بودن این موضوع گفت: از آنجا که ما برای تهدیدات جدید باید تخصص و دانش لازم را داشته باشیم، اینجا مرکز وصل ما به مراکز دانشگاهی خواهد بود.
جلالی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در تاریخ ۸ آبان ۸۲ مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیر عامل گفت: ایشان در همان تاریخ برخی مراکز را در اولویت قرار دادند و ما امروز در تمام دستگاه‌های اجرایی مسئول کمیته پدافند غیر عامل داریم و امسال معاونت منابع انسانی رئیس جمهور، ساختار پدافند غیر عامل را در استان‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ کرد.
وی آموزش را در پدافند غیر عامل یک نکته راهبردی دانست و گفت: ما در بخش آموزش عمومی با استفاده از ظرفیت بسیج و آموزش و پرورش و صدا و سیما عمل کردیم. امروز در بسیج ۲٫۵ میلیون نفر و در آموزش و پرورش ۵۰۰ هزار معلم آموزش پدافند غیر عامل دیده‌اند.
جلالی با اشاره به تدوین کتب درسی پدافند غیر عامل برای دانش‌آموزان گفت: در روز بسیج دانش آموزی نیز مانور پدافند غیر عامل در مدارس انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۷ رشته کارشناسی ارشد در موضوع پدافند غیر عامل در دانشگاه‌ها تشکیل شده که ۸۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل دارد، اظهار داشت: رشته دفاع سایبری نیز در سطح کارشناسی ارشد مهرماه راه اندازی می‌شود که در دانشگاه امام حسین(ع) و مالک اشتر به مدت دو ترم به صورت پایلوت انجام خواهد شد.
جلالی با بیان اینکه لایحه پیشنهادی سازمان پدافند غیر عامل را تقدیم مجلس کردیم تا این هفته مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار داشت: یکی از مصوبات کمیته دائمی پدافند غیر عامل ایجاد قرارگاه‌های دفاع هسته‌ای، پرتوی و زیستی است که در قرارگاه دفاع پرتوی که برای حفاظت از مراکز هسته‌ای است، جناب آقای دکتر عباسی فرمانده قرارگاه بوده و در یک ماه قبل نیز تمرین مقابله با این تهدیدات را در مراکز هسته‌ای انجام داده‌ایم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: به نظر می‌رسد این تهدیدات بیشتر در عرصه اقتصادی بوده و آنها مردم را هدف گرفته‌اند تا با تهدیدات اقتصادی و ناامن کردن فضای سرمایه گذاری مردم را علیه حکومت بشورانند. تهدیدات رژیم صهیونیستی بیشتر با این هدف صورت می گیرد.
جلالی با اشاره به اینکه گاهی یک فرد یا یک گروه و گاهی یک کشور دست به حملات سایبری علیه دیگران می‌زند، اظهار داشت: برخی کشورها به صورت رسمی و غیر رسمی مسئولیت حملات به ایران را پذیرفته اند که در این صورت تکلیف ما روشن است اما اینکه آنها چقدر در این خصوص موفق بودند را باید در عرصه عمل دید.
به گزارش فارس وی ادامه داد: ویروس استاکس‌نت برای عقب انداختن فعالیت‌های هسته‌ای ما به مدت ۲ سال به کارگیری شد اما در عمل می‌بینیم که فعالیت‌های ما در این عرصه با موفقیت ادامه دارد هر چند ما نمی‌توانیم به جزئیات این ویروس اشاره کنیم اما می‌توانیم بگوییم سیستم هسته‌ای ما نسبت به این موارد واکسینه شده است.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه هدف ما ارتقای بهداشت سایبری با ایمن سازی ساختارهاست گفت: نسبت به گذشته کارهای مهمی صورت گرفته و همین ویروس استاکس‌نت نیز برای ما برکات زیادی داشت که ما را هوشیار کرد اما نسبت به وضعیت مطلوب باید تلاش خود را زیادتر کنیم.
جلالی با سخت توصیف کردن پیش بینی حملات آینده در فضای سایبری گفت: یکی از ویژگی‌های حملات سایبری بی‌مرز بودن و سخت بودن ردگیری آنهاست اما ما در تلاشیم تا بتوانیم هر چه بیشتر سیستم‌های خود را برای مقابله با این تهدیدات آماده کنیم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ایران مسئول حملات سایبری صورت گرفته علیه بانک‌های آمریکایی است، اظهار داشت: اینکه آنها چنین ادعاهایی می‌کنند، برای مشروعیت بخشیدن به حملات خودشان است و ما نباید در زمین آنها بازی کنیم.
جلالی افزود: برای بازدارندگی باید توان خود را آنقدر بالا ببریم تا دشمن جرأت حمله به ما را نداشته باشد.
وی ادامه داد: اینکه یک شخص یا گروهی از مسلمانان به خاطر ناراحتی از اهانت به پیامبر اسلام(ص) تصمیم به هک سایت‌های غربی بگیرد، یک موضوع است اما ما رسما اعلام می‌کنیم هیچ گونه حمله‌ای نداشته‌ایم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه این ادعای غربی‌ها قابل بررسی است، اظهار داشت: پلیس فتا در کشور ما تمام اقدامات هک و حمله را ردیابی می‌کند و خود آنها هم می‌توانند این موضوع را بررسی کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.