تکریم از جامعه قرآنی سرلوحه برنامه‌های معاونت صدا است

تکریم از جامعه قرآنی سرلوحه برنامه‌های معاونت صدا است

جام جم آنلاین: محمدحسین صوفی گفت: شبکه‌های رادیویی با برنامه‌های متنوع و ایجاد فضای معنوی در ماه مبارک رمضان و همچنین توجه به برنامه‌های رادیو قرآن، تکریم از حافظان و قاریان را سرلوحه امور برنامه‌های خود قرارداده‌اند.

به گزارش روابط عمومی صدا، هیاتی۷۷ نفره متشکل از اساتید رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم از کشور مصر، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان یکشنبه اول مردادماه ساعت ۱۰صبح از رادیو قرآن بازدید کردند و محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در جمع هیات مصری ضمن خیرمقدم به قاریان و حافظان کلام وحی گفت: خوشحالم که در زمانی مبارک و مقدس دیدار شما از ایران میسر شده است، مبارک چون ماه مبارک رمضان است و مقدس از این جهت که پس از سالها دوران خفقان و استبدادرا پشت سر گذاشته اید و امروز عطر و بوی آزادی در کشورشما به مشام می‌رسد.

وی افزود: در ایران اسلامی این روزها به خاطرماه مبارک رمضان که ماه بهار قرآن است فضایی معنوی حکمفرماست و فعالیت‌های قرآنی چون برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن کریم فضای اصیل قرآنی را به وجود آورده است و حضور شما عزیزان در ایران فرصت مغتنمی است تا بیش از گذشته با فرهنگ قرآنی که توسط شما حفاظ و قاریان قرآن کریم گسترش می‌یابد آشنا و بهره مند شویم.

صوفی در خصوص فعالیت‌های معاونت صدا در زمینه‌های قرآن و معارف دینی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه ترویج معارف قرآنی و نشر کلام وحی اقدامات خوبی در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است که راه اندازی شبکه رادیویی قرآن که امروز مهمان آن هستید یکی از این اقدامات است که به صورت ۲۴ ساعته برنامه پخش می‌کند.

معاون صدا تجلیل و تکریم از قرآء جهان اسلام را یکی از مهم‌ترین کارهای رادیو قرآن برشمرد و گفت: تلاوت قاریان ایرانی و مصری از رادیو قرآن پخش می‌شود و تلاوت قاریان مصری در ایران مورد استقبال مردم است که این امر با تاکیدی بر تجلیل از قاریان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در چندسال گذشته رسانه ملی شبکه تلویزیونی قرآن را نیز راه اندازی کرد تا مکملی برای فعالیت‌های قرآنی رسانه باشد و امسال نیز برای اولین بار رادیو تلاوت تاسیس شده که به طور۲۴ساعته در ماه مبارک رمضان بهترین تلاوت‌های قاریان جهان اسلام وایران را پخش می‌کند.

صوفی افزود: ما در حال حاضر ۲۱شبکه رادیویی ملی و ۳۰شبکه رادیویی استانی داریم که همه ی این شبکه‌ها روزانه ترتیل یک جزء از قرآن کریم را برای شنوندگان پخش می‌کنند.

در این مراسم محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن نیزبا تبریک ماه مبارک رمضان و خیر مقدم به قاریان و حافظان مصری گفت: ایران وطن دوم شما است و افتخار رادیو قرآن است که میزبان قاریان و حافظان کشوری است که به عنوان نگهبان و نگهدار قرآن و تلاوت اصیل شناخته می‌شود.

وی با معرفی فعالیت‌ها و گروه‌های رادیو قرآن از تلاوت قاریان مصری اظهارخرسندی کرد و گفت: امیدواریم پس از تلاوت شما بزرگواران در استودیوهای ضبط رادیو قرآن شنوندگان نیز از شنیدن تلاوت شما بهره مند شوند.

شایان ذکر است،هیات مصری که در میان آنها شخصیت‌های برجسته‌ای همچون صدیق محمود الصدیق السید منشاوی فرزند محمدصدیق منشاوی و عبدالناصر عبدالباسط، فرزند عبدالباسط محمد عبدالصمد؛ دو تن از اساتید فقید قرائت قرآن جهان اسلام نیز حضور دارند پس از پایان مراسم در گروه‌های چند نفر به استودیوهای ضبط رفتند تا تلاوت‌های کوتاه ۵دقیقه‌ای از قرآن کریم داشته باشند.

در این مراسم استاد احمدابوالقاسمی با تلاوت قرآن کریم برنامه را آغاز کرد و علی خوشنود ابتهال خوانی در مدح رسول گرامی اسلام (ص) داشت واحمد اسماعیل از کشور مصر آیاتی چند از کلام ا.. مجید را تلاوت کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.