تکلیف نهایی “سوادیکا” تا یک ماه آینده مشخص می شود/ “سوادیکا” پروژه ای ملی و دینی است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

تکلیف نهایی ساخت زندگی نامه “شیخ احمد قمی” تا یک ماه دیگر مشخص می شود.

جمال شورجه؛ کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص “سوادیکا” و هزینه ۷ میلیاردی این پروژه به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛گفت: پروژه “سوادیکا” یک پروژه بزرگ و دینی در خصوص زندگی “شیخ احمد قمی” است که متاسفانه تا به امروز موفق به ساخت آن نشده ایم.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی این پروژه بحث بودجه آن است که به دلیل گران شدن ارز به لحاظ تولید و موافقت مسئولان در جهت تخصیص بودجه مورد نظر نسبت به ساخت این پروژه با مشکل روبرو شدیم.
وی افزود: به طور کلی ساخت این فیلم در کشور تایلند است و ما برای کاهش هزینه های تولیدی این فیلم قصد داریم بعضی از دکورهای آن را در ایران بسازیم.
شورجه اظهار داشت: کمبود بودجه تنها مختص به فیلم ما نبوده و این مشکل کل کشور و اهالی سینما است.
وی در خصوص هزینه میلیاردی این فیلم ؛ تصریح کرد: تا قبل از گرانی ارز هزینه این فیلم نصف مبلغ ذکر شده بود که با تغییرات ارزی و تولید این فیلم در خارج از کشور برآورد هزینه افزایش یافت.
شورجه در خصوص هزینه های میلیاردی در تولید فیلم های سینمایی، تصریح کرد: صرف هزینه های میلیاردی در جهت تولید آثاری فاخر با مباحث دینی برای سینمای  ایران ضروری است به خصوص پروژه هایی که بین المللی و برون مرزی هستند.
وی ادامه داد: فیلم تلویزیونی یوسف پیامبر یکی از آثار فاخر بود که سه میلیارد مخاطب بین المللی داشت اینگونه تولیدات در جهت معرفی اسلام بسیار مهم و ارزشمند هستند.
وی افزود: فیلم سینمایی “سوادیکا” یک پروژه ملی، دینی و اعتقادی است و می تواند در ترویج دین اسلام تاثیرگذار باشد.
کارگردان فیلم سینمایی “۳۳ روز ” در ادامه افزود: علاوه بر هزینه و ساخت دکور در خارج از کشور دستمزدهای بسیار بالای بازیگران هم بخشی از بودجه تخمینی این پروژه است که نمی توان از آن غافل شد.
وی بیان کرد: با وجود برآورد هزینه ای که داشتیم برای اطمینان بیشتر در خصوص هزینه های کلی فیلم و انتخاب لوکیشن و ساخت دکور به همراه “میرفخرایی” در چند روز آینده سفری مجدد به تایلند خواهیم داشت.

شورجه در پاسخ به این سوال که آیا در نهایت فیلم سینمایی “سوادیکا” ساخته خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: تکلیف تولید این فیلم تا یک ماه آینده روشن خواهد شد و امیدوارم حوزه هنری، شهرداری، صدا و سیما، بسیج و نهادهایی که از لحاظ مالی نسبت به دولت مستقل هستند در جهت تامین هزینه های این فیلم ما را یاری کنند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.