تکمیل پایگاه امداد مرزی کشور در مهران در اولویت است

‘ظاهر رستمی’ روز جمعه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد مرزی مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به خیل عظیم تردد روزانه مسافر و عبور و مرور کامیون های حامل کالاهای صادراتی در مرز بین المللی مهران به عراق و کمبود امکانات امداد و نجات این پایگاه ظرفیت توان کمک به آسیب دیدگان فراهم می شود.

وی اظهار داشت: استقرار گروه ‌های امدادی متخصص همراه با تجهیزات جدید و پیشرفته در مرز بین المللی مهران بیشترین نقش را در امداد‌ رسانی و کاهش تلفات خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: این سازمان یک نهاد مردمی و عام‌المنفعه محسوب شده که به عنوان بازوی پرتوان دولت و یک ارتش مجهز غیر نظامی عمل کرده و همواره آماده ارایه خدمات امدادی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این آیین گفت: پایگاه امداد و نجات مرزی مهران با اعتبار چهار میلیارد ریال هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

‘صادق طیبی’ افزود: این پایگاه امدادی در زمینی به گستره دو هزار متر مربع شامل‌؛‌ بخش های نماز خانه، سالن اسکان اضطراری، اتاق معاینه، اتاق امدادگران، سرویس‌های بهداشتی، توقفگاه و اتاق عملیات در نزدیکی پایانه مرزی مهران در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: در این پایگاه نیروهای امدادی به همراه یک دستگاه آمبولانس و ست نجات مستقر می شوند.

فرماندار مهران نیز با بیان اینکه شهرستان مرزی مهران از کانون های مهم تردد کالا و زایر در همجواری استان واسط کشور عراق قرار دارد بیان کرد: سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار زایر عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران راهی شهرهای مذهبی عراق می شوند.

‘ولی الله حیاتی’ افزود: افزون بر این، سالانه نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار کالا از این منطقه به عراق صادر می شود.

وی لزوم تجهیز هرچه سریعتر و بهتر این نهاد را با توجه به خیل عظیم تردد روزانه و عبور و مرور کامیون های صادراتی و ترانزیتی در حوزه شهرستان مهران و فراهم کردن امکانات نجات و ناوگان خودرویی هلال احمر را خواستار شد. ک/۳

۷۱۷۰/۵۴۰/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۶۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.