تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی گروگان‌های ایرانی + عکس سرکرده ربایندگان

به گزارش خبرآنلاین، سه روز پس از ربوده شدن گروگان‌های ایرانی در دمشق سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته را مهمان مقامات سوری در دمشق بود که با واکنش ربایندگان زائران ایرانی روبرو شد. هنگ “البراء” با اشاره به سفر سعید جلیلی، به دمشق و دیدار وی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در اطلاعیه ای آوردند: به ایران می‌گوییم که بشار اسد هیچ اطلاعاتی درباره اسرای ما ندارد و ما تمامی منافع استراتژیک ایران در خاک سوریه را هدف قرار خواهیم داد و نظام سوریه نیز نخواهد توانست مقابل این اقدامات، دفاعی انجام دهد.

از سوی دیگر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته افطار مهمان احمد داوود اغلو وزیر امور خارجه ترکیه بود تا راهی برای آزادی گروگان‌های ایرانی پیدا کند. وی پس از دیدار با داوود اغلو درباره مذاکراتش با وی گفت: بسیار صریح و واضح در مورد وضعیت این افراد (زائران ایرانی) صحبت کردیم و اخبار منتشر شده در مورد وابستگی این افراد به سپاه را تکذیب کردیم و شرح دادیم که برای مدتی بود که زائرین به سوریه نمی‌رفتند، اما از زمانی که دمشق آرام شد مجددا آغاز به اعزام زائرین کردیم و بازنشستگان ادارات مختلف از سپاه و وزارتخانه‌های دیگر به نوبت در لیست زائران قرار گرفتند و عشق و شور ایرانی‌ها به اهل بیت (ع) آنقدر زیاد است که ما نمی‌توانیم مانع اقبال مردم به زیارت عتبات شویم. (اظهارات صالحی پس از دیدار با داوود اغلو را ایـــنــــجــــا بخوانید).

گفتنی است، سرکرده ربایندگان زائران ایرانی، عبدالناصر شامیر از اهالی یکی روستای نزدیک شهر “الرستن” در استان “حمص” روز شنبه فرماندهی این عملیات آدم ربایی را بر عهده گرفت.

وی تا پیش از جدایی از ارتش سوریه، در اداره امور مالی زاغه تسلیحات مشغول به کار بود و روز چهارشنبه سوم اسفندماه ۱۳۹۰ بعد از برگزاری جلسه‌ای با حضور جاسوسان ترک و چند تن از سرکردگان گروهک تروریستی موسوم به ارتش آزاد، به عضویت این ارتش درآمد و از آنجا که در آن برهه، تمرکز جنگجویان مسلح، بر پایتخت این کشور بود، وی را به عنوان مسؤول جمع‌آوری نیرو برای تجمع در حومه دمشق منصوب کردند.

آنگونه که مشرق نوشته است، شامیر کار خود را از بخش شرقی منطقه “الغوطه” در حومه دمشق آغاز کرد و در آنجا به جذب تروریست برای ارتش آزاد پرداخت و دستمزد بالایی بابت این فعالیت خود دریافت کرد.

وی با گردهم‌آوردن سرکردگان چند گروهک تروریستی متفرق، گروهی جدید با عنوان هنگ “البراء” تشکیل داد که نام آن برگرفته از “البراء بن مالک” برادر “انس بن مالک” و از مبارزان صدر اسلام است که با هدف مقدس جلوه‌دادن اهداف تروریست‌ها از سوی ارتش آزاد انتخاب شد.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.