تلاش‌های معاون نوری المالکی برای حذف نام منافقین از فهرست تروریست‌ها

معاون نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه کشورش دیگر هزینه عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در قبال منافقین را پرداخت نمی‌کند، خواستار حذف نام این گروهک از فهرست سازمان‌های تروریستی شد.

«صالح المطلک» معاون نخست‌وزیر عراق در امور خدمات‌رسانی از آمریکا خواست تا به تعهد خود مبنی بر حذف نام گروهک منافقین از فهرست سازمانهای تروریستی پایبند بماند تا از این راه روند انتقال عناصر این گروهک به کشور ثالث تسهیل شود.وی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: اکنون توپ در زمین آمریکاست.

مطلک افزود: پیش از این آمریکا وعده داده بود که در صورت انتقال مجاهدین خلق از اردوگاه اشرف به پایگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد، اسم آن را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف خواهد کرد. این اقدام به انتقال اعضای این سازمان به خارج از عراق و اسکان آنها در هر مکانی که خود بخواهند، تسهیل می‌کرد.

معاون نخست‌وزیر عراق گفت: عراق بهای عدم وفای به عهد آمریکا در قبال این سازمان را پرداخت می‌کند. امروز از آمریکا می‌خواهیم که اسم این سازمان را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کند تا عراق از این فشارها رهایی یابد. در این صورت بحران از شیوه‌ای انسانی، متمدنانه و اخلاقی حل و فصل خواهد شد.

وی توسل به زور برای اخراج منافقین از اشرف را رد کرد و گفت: من حمله مسلحانه و استفاده از خشونت علیه اعضای این سازمان را رد می‌کنم زیرا این امر از اخلاق عرب‌ها و عراقی‌ها دور است بویژه اینکه آنها خلع سلاح شده‌اند و من معتقدم که وظیفه ما حمایت از آنهاست.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.