تلاش آلمان برای تمدید حضور نیروهای این کشور در افغانستان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

وزیر دفاع آلمان اعلام نمود، کشورش در تلاش است تا اکثریت آراء پارلمان را برای تمدید مهلت حضور ارتش این کشور در افغانستان به دست آورد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توماس دیمیزیر، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی سریعدویچه پایگاه اینترنتیونگ گفت: دولت آلمان در تلاش است تا بتواند موافقت اکثریت اعضای پارلمان کشور را برای تمدید مهلت فعالیت ارتش آلمان در افغانستان به مدت یک سال دیگر به دست آورد.

همچنین دیرک نیبل، وزیر توسعه و کمک‌های عمرانی آلمان در مصاحبه با این روزنامه آلمانی عنوان داشت که کشورش در حال حاضر در حال انجام مذاکراتی با مخالفان طرح تمدید مهلت فعالیت ارتش آلمان در افغانستان است.

این وزیر آلمانی تاکید نمود: پیش‌نویس طرح تمدید مهلت فعالیت ارتش آلمان در افغانستان احتمالا با موافقت مخالفان روبه‌رو شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که اجرای این مساله به آغاز ماه نوامبر سال جاری میلادی موکول شود.

در حال حاضر تعداد سربازان آلمانی که در افغانستان در حال فعالیت می باشند حدود ۴۹۰۰ تن است و انتظار می‌رود که این تعداد تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ به ۴۴۰۰ تن کاهش یابد. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد دارد به فعالیت نیروهایش در افغانستان تا سال ۲۰۲۴ پایان دهد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.