تلاش برای حل مشکل همپوشانی شبکه های تلفن همراه

۱فروردین ۱۳،

فاوانیوز: تلاش برای حل مشکل همپوشانی شبکه های تلفن همراه در نقاط مرزی با محوریت ایران

تفاهم ایران و کشورهای همسایه برای کنترل سیگنال‌های مخابراتی در مناطق مرزی

جمهوری اسلامی ایران قراردادی را با کشورهای همسایه به امضا رسانده است که به سبب آن کنترل سیگنال‌های ساطع شده از سوی ایستگاه‌های موبایلی در تمام نقاط مرزی در اختیار این کشور قرار می‌گیرد. این قرارداد با حضور مرکز مخابراتی GCC Telecom Bureau به امضا رسیده است.
 
به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایستنا؛ از گلف دیلی، کشورهای عضو مرکز مخابراتی GCC و جمهوری اسلامی ایران به توافقی تازه رسیده‌اند تا بر اساس آن از باندهای فرکانسی مشخص برای جلوگیری یا انتشار یافتن سیگنال‌های مخابراتی استفاده می گردد تا در صورت تمایل از انتشار یافتن سرویس‌های موبایلی در نقاط مرزی ایران جلوگیری شود.
 
“شیخ فواز بن محمد الخلیفه”(Shaikh Fawaz bin Mohammed Al Khalifa) وزیر مخابرات بحرین در این خصوص اعلام کرد که چنین قرارداد همکاری برای حفاظت از منافع مصرف‌کنندگان بسیار لازم و ضروری می‌نماید.
 
او توضیح داد: «اگر ما دست به همکاری‌های چندجانبه در منطقه نزنیم، مشترکان بحرینی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند از خدمات شرکت مخابراتی که در کشور دیگر فعالیت می‌کند بهره‌مند خواهند شد و این اقدام سبب می‌شود تا آن‌ها متحمل پرداخت هزینه‌های مربوط به خدمات مخابراتی دوربورد شوند. این قرارداد همکاری سبب می‌شود تا جلوی این مشکلات گرفته شود».

وزارت مخابرات بحرین همچنین اعلام کرد که بر اساس جلسه ملاقات خود با “محمود سیار”(Mahmood Sayyar) مدیر مرکز GCC Telecom Bureau، کشور بحرین به عنوان مقر اصلی و دایمی دفتر مرکزی GCC برگزیده شده است.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.