تلاش برخی کشورهای منطقه برای اعزام مزدور به سوریه افزایش یافته است

پایگاه خبری شبکه العالم اعلام کرد: داستان ورود تروریست‌های القاعده به سوریه سخن تازه‌ای نیست، تصاویر منتشر شده ثابت می‌کند که در این شورشیان خارجی هستند که در حال نبرد با نیروهای دولتی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، منابع آگاه می‌گویند سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه، قطر و عربستان با انجام تبلیغات بسیار در کشورهای عربی، پاکستان، افغانستان و قفقاز در حال جذب نیرو برای نبرد در سوریه هستند، اما بسیاری از این افراد به خواست خود به سوریه نیامده‌اند بلکه به شکل بسیار کثیف و ضد انسانی جذب شده و پس از شستشوی مغزی از طریق ترکیه، اردن و لبنان راهی سوریه می‌شوند.

همین منابع می‌گویند برای جذب جوانان در این کشورها به آنها وعده کار در دبی و دیگر شیخ نشین‌های خلیج فارس داده می‌شود، اما آنها هیچ وقت چشمشان دبی یا جای دیگر را نمی‌بیند، چرا که هواپیمای حامل آنها در اردن، ترکیه و یا لبنان فرود آمده و بلافاصله راهی اردوگاه‌های آموزشی می‌شوند تا دستکم کار با سلاح را یاد بگیرند.

در این اردوگاه‌ها بیش از پیش بر افکار این افراد کار می‌شود. آنهایی که زود جذب می‌شوند با وعده پول خوب راهی سوریه می‌گردند، اما آنهایی که مقاومت می‌کنند به شدت شکنجه می‌شوند که یا اصل رفتن به سوریه را بپذیرند و در غیر این صورت برای آنکه اصل ماجرا لو نرود، به ضرب گلوله کشته می‌شوند.

آنچه مشخص است در طول چند ماه گذشته و همزمان با افزایش تلفات شورشیان در سوریه به خصوص در نبردهای دمشق و حلب، بسیاری از خانواده‌های این افراد که فرزندانشان را برای کار به دبی فرستاده بودند، با افرادی که آنها را جذب کرده تماس می‌گیرند و از سرنوشت فرزندانشان می‌پرسند. اما تنها پاسخی که دریافت کرده‌اند تهدید به قتل و مرگ بوده است.

اقدام تلویزیون سوریه در نشان دادن تصاویر کشته شده‌ها در دمشق و افشای هویت بسیاری از آنها که سوریه‌ای نبودند، فشار بر کشورهای متبوع آنها و به خصوص جریان‌های قاچاق کننده آنها را هم افزایش داده است تا جایی که وحشت از انتشار اسرار اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی مورد اشاره، همه این کشورها را در بر گرفته است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.