تلاش “حاج حسین بصیر “در جبهه ها قابل تحسین و تقدیر الهی است

به گزارش خبرنگار مهر، اولین یادواره ملی سردار شهید حاج حسین جان بصیر قائم‌مقام لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران در دوران دفاع‌مقدس عصر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

همچنین در این همایش پیام حضرت آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید به اولین یادواره سردار حسین جان بصیر به صورت تصویری پخش شد.

آیت الله جوادی آملی در این پیام تصریح کرد: وظیفه ما در برابر شهادت شهیدان گذشته از طلب علو درجات این است که از نظر معرفت باور کنیم کشوری که در آن خون شهید ریخته شد آن کشور طیب و طاهر خواهد ماند زیرا در فرهنگ شیعه شهادت خودش طیب و طاهر است و سرزمینی را هم طیب و طاهر می کند و زمینه زندگی دیگران را هم عطرآگین خواهد کرد.

این مرجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: شهید همیشه زنده است. هم لذت بدنی دارد و هم لذت معنوی  لکن در نزد خدا هستند و جای آنها در آسمان و زمین است.

وی تاکید کرد: مردان پرهیزگار دارای دو بهشت جسمانی و روحانی هستندو از نظر جسم و جان لذت می برند و به دلیل اینکه عندالله هستند همواره پایدار می مانند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه این شهدا مرتب از ذات الهی می پرسند که چه گروهی راه ما را ادامه می دهند، گفت: وظیفه ما در بزرگداشت شهادت شهدا ادامه راه نورانی آنهاست چرا که آنها برای این تلاش کردند تا زمینه زندگی در ایران اسلامی را فراهم کنند.

این مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح کرد: برگزاری یادواره برای شهدا پیام بصیرت می دهد و اگر بخواهیم حق شناسی از شهدا کنیم ضمن اینکه باید این گرامیداشت  ظاهری را برگزار کنیم اساس کار این است که مطهر و عطرآگین باشیم و هرگز بیراهه نرویم. بگذاریم شجره انقلاب اسلامی به راه شاداب خود ادامه دهد تا دیگران هم بهره ببرند.

وی تاکید کرد: ببهترین راه برای صدور انقلاب بیدار کردن فطرت ها است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: سردار حسین حاج بصیر تلاش زیادی در جبهه ها و لشکر ۲۵ کربلا انجام داد و این تلاش قابل تحسین و تقدیر الهی است و امیدوارم خداوند او و سایر سرداران را با سایر اولیای الهی محشور کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.