تلاش خواهیم کرد تصمیمات اجلاس «ریو +۲۰» به سود ملتها اتخاذ شود

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۰۹:۰۷:۵۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

احمدی نژاد پیش از عزیمت به آمریکای لاتین:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-رییس جمهور با اشاره به تلاشهای سردمداران نظام سرمایه‌داری برای بهره‌برداری از اجلاس توسعه و محیط زیست سازمان ملل در برزیل اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تصمیمات اجلاس «ریو +۲۰» به سود ملتها اتخاذ شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمود احمدی نژاد شامگاه دوشنبه پیش از ترک تهران به سوی آمریکای لاتین در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک عید مبعث، این سفر را دارای سه مرحله عنوان کرد و گفت: در گام اول به بولیوی سفر خواهیم کرد که امروز روابطی دوستانه و به سرعت رو به گسترش با جمهوری اسلامی ایران دارد.
رییس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر همکارهای مشترک فراوانی بین ایران و بولیوی وجود دارد، افزود: در سفر قبلی آقای مورالس به ایران توافقات بسیار خوبی در زمینه افزایش سطح همکاری‌های مشترک صورت گرفت و این سفر در پاسخ به سفر ایشان و برای بررسی سطح روابط دو جانبه و تبیین راهکارهای گسترش روابط صورت می‌گیرد و در ضمن آنها مسائل بین المللی و منطقه‌ای مورد علاقه طرفین نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.
 احمدی نژاد سفر به برزیل برای شرکت در اجلاس توسعه و محیط زیست سازمان ملل متحد را دومین گام سفر به آمریکای لاتین ذکر کرد و اظهار داشت: نشست سران کشورها در برزیل با موضوع محیط زیست و توسعه اجلاس گسترده‌ای است که هماهنگ کننده حرکت ملتها در زمینه‌های پیشرفت، سازندگی و محیط زیست است و به دلیل اهمیت مباحثی که در این اجلاس مطرح خواهد شد، رهبران کشورها در آن حضوری گسترده دارند.
رییس جمهور با بیان اینکه قرار است در جریان برگزاری این اجلاس سازمانی جدید در عرصه جهانی ایجاد شود که تجارت و روابط زیست محیطی میان کشورها را هماهنگ و سازماندهی کند، تصریح کرد: براساس تحلیل‌ها، اخبار و بررسی‌ها تلاش می‌شود، این سازمان، سازمانی یک طرفه و به زیان ملت‌ها و به نفع نظام سرمایه‌داری باشد.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه کارشناسان زیست محیطی کشورهای مختلف و ۲۰ نفر از کارشناسان برجسته زیست محیطی کشور به همراه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست‌های تخصصی این اجلاس شرکت خواهند کرد، ادامه داد: معتقدیم پیشرفت باید بر پایه احترام به انسان‌ها و کرامت و ارزش‌های الهی و انسانی باشد و در جریان شرکت در این اجلاس با تمام توان تلاش می‌کنیم تصمیمی به زیان ملتها و به سود نظام سرمایه داری به تصویب نرسد.
رییس جمهور پیشرفت یکطرفه و تخریب کننده محیط زیست را تنها به سود نظام سرمایه‌داری و باعث افزایش فقر برای ملتها دانست و تاکید کرد: تداوم چنین رویه‌ای به هیچ وجه درست و صحیح نیست و کسانی که جمعیت آنها حدود ۵ درصد جمعیت زمین است و بیشترین سهم را در تخریب محیط زیست دارند، باید رفتارهای خود را اصلاح کنند.
احمدی نژاد آخرین بخش از سفر به آمریکای لاتین را دیدار با هوگو چاوز همتای ونزوئلایی خود ذکر کرد و گفت: تهران و کاراکاس امروز روابطی صمیمانه، عمیق و برادرانه دارند.
رییس جمهور با اشاره به پروژه‌ها و طرح‌های مشترک پرشمار دو کشور، افزود: ایران و ونزوئلا در زمینه‌های انرژی، صنعت، مراودات پولی و بانکی و عرصه‌های ساخت مسکن و کارخانه توافقات و همکاری‌های زیاد و سطح بالایی دارند.
احمدی نژاد اظهار داشت: در سفر به ونزوئلا ضمن دیدار با مردم، راهکارهای پیشبرد روابط و گسترش همکاری‌ها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۰۹۰۷۵۶۹۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.