تلاش دانمارک برای اعزام دانشجوی بیشتر به خارج از کشور

۰۱ تیرماه ۱۳،

وزیر آموزش عالی دانمارک در تلاش برای افزایش تعداد دانشجویان اعزامی به خارج از کشور است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر آموزش عالی دانمارک با اجرای یک برنامه‌ تازه قصد دارد تعداد دانشجویان دانمارکی را که مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور خود می باشند را از ۱۷ درصد به ۵۰ درصد افزایش دهد.

هدف از اجرای طرح تازه این است که ابعاد بین‌المللی در موسسات آموزش عالی دانمارک تقویت شود و توانایی دانشجویان دانمارکی در صحبت کردن به زبان‌های خارجی افزایش یابد.

در گزارش وزارت آموزش عالی دانمارک آمده است: سهم دانشجویان این کشور که مدرک کامل تحصیلی در خارج از کشور می‌گیرند، ۳٫۲ درصد است در حالی که این آمار در فنلاند سه درصد، در سوئد ۴٫۳ درصد و در نروژ ۶٫۷ درصد برآورد شده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که بیشتر دانشجویان دانمارکی باید در کشورهای غیر انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند. در سال ۲۰۱۱ میلادی ۲۱۶۷ دانشجو در کشورهای غیرانگلیسی زبان ادامه تحصیل داده‌اند که این رقم باید تا سال ۲۰۲۰ میلادی هر سال ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، در این طرح قرار است برنامه اعطای وام به دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند نیز در نظر گرفته شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. راحله قمصری:

    زندگی بهتر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.