تلاش در جهت جامعه پذیری حرفه پرستاری است

۲۸اردیبهشت،

عامل موثر در فرایند تعالی حرفه ای پرستاران، تلاش در جهت جامعه پذیری حرفه پرستاری است.

رفعت رضاپور دکترای پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه سرآمدی حرفه ای بعنوان یک مفهوم جدید در پرستاری مورد توجه بسیاری از مدیران و دست اندرکاران امر آموزش پرستاری کشور قرار گرفته است.

وی افزود: سرآمدی سبب بروز مجموعه ای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری می گردد که بعنوان بخشی از وظایف رسمی پرستاران نیستند، اما توسط برخی از آنها انجام شده و سبب بهبود مؤثر وظایف و نقش های حرفه ای آنها می شود. شرایط کاملا متحول امروز و ضرورت اثر بخشی حرفه ای در چنین شرایطی، نیاز سازمانها را به نسل ارزشمندی از پرستاران، بیش از پیش آشکار نموده است.

رضاپور تصریح کرد: برای دستیابی به تعالی حرفه ای علاوه بر دارا بودن برخی از ویژگی ها و نگرشهای فردی از جمله ارزش آفرینی برای خود و نیز حفظ و توسعه ارزشهای حرفه ای بعنوان رفتارهای فرا نقش حرفه ای، توان راهبری خود و دیگران، مدیریت وظایف و مسئولیت ها در پرتو آموزش و تربیت صحیح حرفه ای و نیز تلاش در جهت جامعه پذیری حرفه پرستاری از جمله عوامل موثر در فرایند تعالی حرفه ای پرستاران است. اما بروز چنین رفتارهایی تنها در محیط های حمایت کننده کهتوسط خانواده و مدیریت سازمان ایجاد می گردد، میسر خواهد شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.