تلاش دشمن برای جاسوسی از نیروی دریایی سپاه

دریادار فدوی اعلام کرد:

ایران > دفاع
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما ایجاد سیستم ارتباطی امن را دستور کار قرار داده و گام‌های بلند و خوبی هم در این راه برداشته‌ایم و امیدواریم به زودی به شکل گسترده قابلیت بهره برداری از آن در سازمان فراهم شود.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در گردهمایی سراسری توجیه حفاظتی نمایندگان افسران رایانه نیروی دریایی سپاه که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به آثار و پیامدهای بی‌توجهی به مسئله حفاظت اطلاعات و اسناد، تاکید کرد: کوتاهی در امر حفاظت از اسناد و اطلاعات و مسامحه در مراعات اصول امنیتی، تخلف و گناهی بزرگ است.

فدوی افزود: اهمیت و ارزش حفاظت اطلاعات به گونه‌ای است که هیچ توجیهی نمی‌تواند مانع از نادیده گرفتن این اصل شود و نمی‌توان به بهانه انجام کار سازمان، به موضوع حفاظت اطلاعات بی‌اعتنایی کرد.

وی افزود: ما گاهی برای تسهیل در انجام برخی کارها، اصول حفاظتی را نادیده می‌گیریم و تصور می‌کنیم که داریم کار صواب و درستی انجام می‌دهیم در حالیکه خواسته یا ناخواسته به دشمن یاری رسانده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  با بیان اینکه  بنا به شواهدی که به دست آورده‌ایم، در حال حاضر اولویت اول سرویس‌های جاسوسی دشمن در منطقه خلیج فارس، جمع آوری اطلاعات درباره نیروی دریایی سپاه است  گفت: وقتی اولویت اول آنها نیروی دریایی سپاه است، نباید در اثر غفلت و کوتاهی ما لقمه چرب و شیرین اطلاعات حساس نیرو به شکلی آماده، در اختیار دشمن قرار گیرد.

فدوی افزود: دشمن اطلاعات مربوط به ما را برای لحظه جنگ و رویارویی به کار می برد و ماهیت برخی از این اطلاعات به گونه‌ای است که می‌تواند باعث افزایش خسارات مادی و یا انسانی ما شود.

به گزارش فارس، فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تاکید کرد: سیستم‌های ارتباطی موجود چون منشأ تولیدش بیگانه است، متاسفانه ابزارهای کنترلی خودشان را در آنها تعبیه کرده‌اند و موضوع کنترل در گسترش و برنامه‌ریزی قابلیت‌های اینترنت مورد توجه دشمن بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید سیستم‌ها و ابزارها را بومی‌سازی کرده و ضریب امنیتی آنها را بالا ببریم، افزود: ما ایجاد سیستم ارتباطی امن را دستور کار قرار داده و گام‌های بلند و خوبی هم در این راه برداشته‌ایم و امیدواریم به زودی به شکل گسترده قابلیت بهره برداری از آن در سازمان فراهم شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.