تلاش دولت عراق جهت تحکیم وحدت در جامعه/ورود طالبانی به سیاست‌های عراق این روند را بهبود می‌بخشد

۰۲خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه دولت عراق تمام تلاش خود را جهت تحکیم وحدت در جامعه به کار گرفته، گفت: شمال عراق منطقه‌ای استراتژیک است و جلال طالبانی می‌تواند در تفاهم میان شیعه و سنی نقش مهمی ایفا کند.

” محمدرضا خبرهای “در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به احتمال بازگشت جلال طالبانی به عراق گفت: عراق کشوری قومیتی است که در آن قومیت‌های بزرگ در کنار هم می باشند بنابراین این کشور نیازمند به کار گرفتن نیروهای خود در جهت وحدت جامعه است.

وی ادامه داد: شمال عراق منطقه‌ای استراتژیک بوده و وجود اشخاص در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است که در این میان می‌توان به جلال طالبانی اشاره کرد که می‌تواند در تفاهم میان شیعه و سنی نقش مهمی را ایفا کند.

اخباری با اشاره به وضعیت فعلی جلال طالبانی افزود: با توجه به وضعیت جسمی طالبانی قطعا شرایط قبلی تکرار نشده چراکه وی نمی‌تواند همچون قبل فعالیت کند اما با حضور طالبانی می‌توان وحدت و کنار هم قرارگیری سه قومیت کرد، شیعه و سنی را تا حدود زیادی حل کرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: شمال عراق به صورت فدرالی اداره شده که این مسئله برای قدرت‌های منطقه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در این راستا دولت عراق در تلاش است تا با استفاده از چهره‌های موجه و همگرا در فدرالی کردن شمال عراق نقش مفیدی را به اشخاص واگذار کند که در این میان جلال طالبانی چهره موجهی است که می تواند این روند را بهبود بخشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.