تلاش دو سودان برای گسترش همکاری‌های اقتصادی

مسئولان دو کشور سودان و سودان جنوبی در پی انجام گفتگوهایی با سرمایه‌گذاران خارجی در وین متعهد شدند تا برای احیای اقتصاد ویران شده دو کشور با یکدیگر همکاری ‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، وزیران دو سودان طی کنفرانسی در خصوص تجارت وبازرگانی در وین اعلام کردند که برای برقراری صلح میان دو کشور تلاش می‌کنند.

علی احمد کرتی، وزیر امور خارجه سودان تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا بار دیگر شاهد وقوع جنگ میان دو کشور نباشیم و باید از طریق گفتگو مشکلات خود را برطرف و دیدگاه‌های خود را بیان کنیم.

وی هم‌چنین گفت: مسئولان برای شکوفایی و ثبات در سودان و سودان جنوبی عزم خود را جزم کرده‌اند.

معاون وزیر همکاری‌های بین‌المللی در سودان جنوبی نیز اظهار داشت: بستن خطوط انتقال نفت در سودان جنوبی به حل مشکلات کمکی نمی‌کند و در صورت عدم بهبود اقتصاد سودان، اقتصاد این کشور نیز بهبود نخواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد امکان صادرات نفت برای سودان جنوبی مطابق با منافع دو کشور سودان و سودان جنوبی فراهم آید.

مشارکت سودان در این کنفرانس تجاری فرصت خوبی برای این کشور به شمار می‌آید تا با شرکت‌های غربی که در نتیجه تحریم‌های تجاری آمریکا علیه خارطوم روابط خود را با این کشور قطع کرده بودند مجددا ارتباط برقرار کند.

انتظار می‌رود جوبا، پایتخت سودان جنوبی تا پایان سال جاری تولید نفت را سر گیرد اما با توجه به خساراتی که در درگیری ماه آوریل به وجود آمده ممکن است برای دستیابی به تولید سابق که بیش از ۳۵۰ هزار بشکه نفت در روز بوده زمانی بیش از یک سال نیاز داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.