تلاش سایپا در تنظیم و ساماندهی بازار موثر واقع شد

۰۸م اسفند ،

تلاش سایپا در تنظیم و ساماندهی بازار موثر واقع شد

پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز عرضه فوق العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا، فاصله قیمت بازار و کارخانه ای خودروهای سایپا به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از سایپا نیوز، با تلاش مدیران، پرسنل و کارکنان زحمتکش گروه خودروسازی سایپا پس از رهائی از افت ماه های اولیه و تثبیت تولید در سه ماهه آخر سال ۹۱، سایپا با تکیه بر سیاست های تولیدی و تاکیدات مدیرعامل و همچنین همراهی مسئولان ذیربط توانست با افزایش تولید و عرضه به ساماندهی کامل بازار نزدیک شود.
بر اساس این گزارش، با برنامه ریزی های صورت گرفته ، خودروی سایپا۱۳۲ از قیمت ۱۸ میلیونی در هفته اول بهمن به قیمت تقریبی ۱۶ میلیون و ۴۰۰ رسید و با سیصدهزار تومان اختلاف با قیمت کارخانه ای جایگاه خود را در بازار تثبیت کرد.
خودروی سایپا ۱۳۱ که در همین مدت که با اختلاف نزدیک به ۳ میلیون تومانی نسبت به قیمت مصوب ۱۵ میلیون و هفتصد هزار تومانی نمایندگی های فروش همراه شده بود، به پائین ترین حد قیمتی رسید بطوریکه بطور میانگین قیمت هر دستگاه ۱۳۱ سایپا با قیمت ۱۶ میلیون تومان در بازار معامله می گردد.
در میان خانواده ایکس ۱۰۰، خودروی ۱۴۱ بهترین جایگاه در کاهش قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا را از آن خود کرد. این خودرو در هفته دوم بهمن ماه در حالی با قیمت میانگین ۱۷ میلیون و دویست هزار تومان عرضه می شد که قیمت کارخانه ای آن ۱۶میلیون و صدوپنجاه تومان بود و با برنامه ریزی های صورت گرفته در عرضه هرچه بهتر این محصول، سایپا ۱۴۱ در هفته آخر بهمن با ۵۰ هزار تومان اختلاف بطور میانگین با قیمت ۱۶میلیون و صدوپنجاه تومان عرضه شد.
 خودروی هاچ بک سایپا نیزکه از ابتدای سال با توجه به حجم بالای تقاضا در بازار با کمبود در عرضه مواجه بود با کاهش ۱میلیون و پانصد هزار تومانی در بهمن ماه به ۱۸ میلیون تومان در بازار رسید و فاصله خود را نسبت به قیمت مصوب ۱۷ مییلون و ۷۰۰ هزار تومانی به میزان مطلوبی کاهش داد.
خودروی ملی سایپا_تیبا_ نیز همانند دیگر محصولات این گروه، با کاهش قیمت در بازار مواجه شد. بطوریکه این خودرو در هفته دوم بهمن با قیمت میانگین ۲۳ میلیون و دویست هزار تومان عرضه می شد و در پایان همان ماه به میانگین قیمتی ۲۰ میلیون و دویست هزار تومان رسید. قیمت مصوب کارخانه ای تیبا ۱۹ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.
در دیگر محصولات گروه ، تندر ۹۰ پارس خودرو نیز با ۳ میلیون و پانصد هزار تومان کاهش قیمت به میانگین قیمت ۳۶ میلیون تومان رسید. این درحالی است که قیمت مصوب این خودرو در نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا ۳۶ میلیون تومان است.
در میان خودروهای لوکس گروه خودروسازی سایپا نیز مگان از قیمت ۸۷ میلیونی در ابتدای بهمن ماه سال جاری به ۷۹ میلیون و ماکسیما از ۱۲۸میلیون به ۱۱۲ میلیون تومان رسید.
گفتنی است  پیش از این مهندس سعید مدنی،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تلاش این شرکت برای تامین نیاز متقاضیان خرید خودرو و ساماندهی بازار خبر داده بود و این موضوع پس ازگذشت مدت کوتاهی رنگ واقعیت به خود گرفت.

سه شنبه ۸ اسفند   ۹:۵۷

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.