تلاش سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان برای کاستن از حساسیت بازی با هلند

به گزارش ایرنا، بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان که دیدار اول خود را در برابر تیم مدعی پرتغال با پیروزی پشت سر گذاشته اند، در شرایطی چهارشنبه شب در برابر نارنجی پوشان هلند، صف آرایی خواهند کرد که این تیم بازی نخست خود را در کمال ناباوری به تیم دانمارک واگذار کرده و مسابقه دوم این تیم با رقیب دیرینه، به مثابه بازی مرگ و زندگی برای آنها خواهد بود.

در حالی که رسانه های ورزشی، طرفداران متعصب فوتبال و بازیکنان و کادر فنی تیم های ملی دو کشور از اهمیت و حساسیت فوق العاده این دیدار سخن گفته و از این مسابقه فوتبال به عنوان یک نبرد تمام عیار نام می برند، سرمربی ۵۲ ساله آلمان برای کاستن از حساسیت های این دیدار و تزریق روحیه آرامش به بازیکنان خود تلاش می کند.

یوآخیم لو که به خوبی از اهمیت فراوان پیروزی در این مسابقه برای هموطنان خود واقف است، در گفت گویی آرامش بخش با اعضای تیمش، تاکید کرد که ما خواهان جنگ با هلند نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: بطور طبیعی یک رقابت بزرگ و دیرینه بین دو کشور در زمین مسابقه فوتبال وجود دارد، بازیهای این دو تیم در رویدادهای ورزشی بین المللی همچون جام جهانی و مسابقات اروپایی، تاریخی بوده و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است اما فوتبال قابل پیش بینی نیست.

یوآخیم لو با اذعان به اینکه شرایط دیدار پیش رو، با توجه به شکست هلند در بازی نخست بسیار حساس تر و خطرناک تر است از یارانش خواست که با آرامش و در عین حال قدرت و تمرکز بیشتر، دومین مسابقه خود در مرحله گروهی را پشت سربگذارند.

در دهه‌های گذشته پیکارهای تیم‌های ملی فوتبال آلمان و هلند معمولا در سایه‌ انزجار برگزار شده است هرچند که حضور بازیکنان هلندی در بوندس‌لیگای آلمان در سال‌های اخیر تا اندازه ای در کاهش تنش ها و برخوردهای بازیکنان دو تیم در دیدارهای ملی تاثیرگذار بوده است.

استفاده رونالد کومان از پیراهن یادگاری تیم ملی آلمان به عنوان ‘کاغذ توالت’ یا انداختن آب دهان از سوی فرانک رایکارد به سر رودی فولر در سالهای دور از جمله صحنه‌هایی است که فوتبال دوستان، آنها را با شنیدن عنوان ‘دوئل میان آلمان و هلند’ بی‌درنگ در ذهن خود ثبت می کنند.

در دیدارهایی که در سال های گذشته میان ملی‌پوشان دو کشور انجام شده، معمولا تنفر و انزجاری متقابل به صورت آشکار حاکم بوده است.

از نظر طرفداران متعصب فوتبال درآلمان،دیدار با تیم های فوتبال هلند و انگلستان بسیار مهم بوده و حتی پیروزی در این مسابقه ها به منزله برتری در جنگ تلقی می شود.

برخی از افراد حتی پا را فراتر گذاشته و پیروزی آلمان در مقابل هلند و انگلستان را از قهرمانی در این مسابقات نیز مهمتر می خوانند.

یوآخیم لو در ادامه سخنان خود برای کاستن از حساسیت های این دیدار، افزود: بازیهای دو تیم آلمان و هلند جزو بهترین مسابقات فوتبال در ۲۰ سال اخیر بوده است اما ما از اصطلاحاتی مانند جنگ و مبارزه، کیلومترها دور هستیم.

وی افزود: تنها مشکل از نظر من این است که این بازی یک نبرد سنگین در هوای گرم و دردآور خواهد بود و سایر مسایل جزو تاریخ و حساسیت های حاشیه ای فوتبال است.

یوآخیم لو تاکید کرد: رابطه دو کشور بسیار خوب است ،بسیاری از هلندی ها در آلمان فوتبال بازی می کنند و یک رقابت سالم بین دو کشور وجود دارد پس نباید با دامن زدن به حساسیت های بی مورد، روحیه بازیکنان را به هم بریزیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان، افزود: من انتظار ندارم که شکست هلند در اولین بازی از مرحله گروهی در مقابل دانمارک، تاثیری در بازی این تیم مقابل ما داشته باشد.

وی افزود: به نظر من آنها نحوه بازی خود را در این فرصت کوتاه تغییر نخواهند داد و سبک بازی خود را در مقابل ما ادامه می دهند.

یوآخیم لو که نمی توانست اهمیت این دیدار را نادیده بگیرد، تاکید کرد: هلند بازیکنانی در سطح جهانی دارد که همیشه قادر هستند سرنوشت بازی را تغییر دهند، مهاجمان آنها می توانند برای هر دفاعی مشکل ساز باشند.

دیدار تیم های فوتبال آلمان و هلند در دومین بازی از گروه دوم این رقابت ها چهارشنبه شب درحالی برگزار می شود که آلمان با کسب ۳ امتیاز از پیروزی شیرین مقابل پرتغال از وضعیت روحی بسیار خوبی در مقابل هلندی برخوردار است که نخستین بازی خود را به دانمارک واگذار کرده و برای صعود به مرحله بعدی راهی جز پیروزی در دو دیدار باقیمانده ندارند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۴۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.