تلاش سه متهم به تجاوز برای رهایی از اعدام (متهمان گفتند ناتوانی جنسی دارند)

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

تلاش سه متهم به تجاوز برای رهایی از اعدام (متهمان گفتند ناتوانی جنسی دارند)

هیات قضات دادگاه کیفری استان تهران پرونده اتهامی چهار جوانی را که متهم هستند یک سال قبل زنی را در جاده ملارد کرج ربوده و مورد آزار قرار دادند برای بار دوم مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

به گزارش شرق، این پرونده زمانی تشکیل شد که زنی جوان خود را به ماموران پلیس ملارد رساند و گفت توسط چند جوان مورد آزار قرار گرفته ‌است. این زن گفت: ساعت ۹ شب بود که از خانه مادرم خارج شدم تا به سمت منزل خودم بروم. کنار خیابان منتظر ماشین بودم که پرایدی جلو پایم ایستاد. فکر کردم مسافرکش است و سوار شدم. به محض اینکه من سوار شدم مردانی که در خودرو بودند درها را قفل کردند و بعد یک به یک من را مورد آزار قرار دادند.

این زن گفت: سعی کردم از دست‌شان فرار کنم. خودم را روی صندلی جلو انداختم و با پا شیشه را شکستم تا بتوانم خارج شوم اما آنها چهار نفر بودند و مقاومتم فایده‌ای نداشت.

پلیس با شکایت این زن تحقیقات خود را آغاز کرد و چند روز بعد پرایدی را که زن جوان با آن ربوده ‌شده ‌بود شناسایی شد. چهار پسر جوان که بین ۲۰ تا ۲۵ساله بودند بعد از دستگیری اعتراف کردند زن جوان را مورد آزار قرار داده و به زور به او تجاوز و طلاهایش را سرقت کرده‌اند.
با ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران شعبه ۷۶ مسوول رسیدگی به آن شد. زمانی که متهمان در دادگاه حاضر شدند زن شاکی در حالی‌که به شدت ناراحت بود جزییات را شرح داد و گفت: وقتی سوار ماشین شدم و فهمیدم متهمان قصد دارند به من تعرض کنند از آنها خواهش کردم با من کاری نداشته باشند. گفتم من دو بچه و شوهر دارم به من رحم کنید اما توجهی نکردند و سه نفر از آنها من را مورد تجاوز قرار دادند اما یکی از آنها کاری که بشود به آن تجاوز گفت انجام نداد.

متهمان در جلسات بازجویی به تجاوز به زن جوان اعتراف کردند و گفتند: وقتی او را دیدیم وسوسه شدیم. اول قصد داشتیم فقط طلاهایش را بدزدیم اما بعد تصمیم گرفتیم او را مورد آزار قرار دهیم. وقتی او شیشه ماشین را شکست برای اینکه به او بگویم زورمان بیشتر از او است وی را مورد آزار قرار دادیم.

پلیس نیز در گزارشی اعلام کرد زمانی که متهمان بازداشت شدند شیشه جلو خودرو آنها همان‌طور که شاکی گفته شکسته بود و مشخصاتی که شاکی پرونده داده‌ با واقعیت مطابقت دارد. همچنین پزشکی قانونی هم تعرض به زن جوان را مورد تایید قرار داد.
متهمان با تعیین وقت رسیدگی در شعبه ۷۶ حاضر و محاکمه شدند. آنها که این بار همراه وکیل‌شان در دادگاه حاضر شده بودند گفته‌های قبلی خود را پس گرفتند و گفتند تجاوزی در کار نبود و این زن خودش خواست با آنها رابطه داشته باشد. این در حالی بود که شاکی پرونده همچنان اصرار داشت به زور مورد آزار جنسی قرار گرفته است.
بعد از پایان جلسه محاکمه هیات قضات شعبه ۷۶ دادگاه کیفری‌استان تهران وارد شور شدند و متهمان را گناهکار شناختند. قضات در رای صادره آوردند: تجاوز به زن جوان براساس اسناد موجود، اقرار صریح متهمان در جلسات بازجویی و گفته‌های زن جوان محرز است و سه نفر از متهمان به اعدام و یکی از آنها که ادعای تجاوز در مورد او ارایه نشده‌ است به ۹۹ ضربه شلاق محکوم می‌شود.
رای صادره مورد اعتراض متهمان قرار گرفت. در حالی‌که پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شده ‌بود، شاکی پرونده اعلام رضایت کرد و مدعی شد روز حادثه بر سر مبلغ پولی که باید از متهمان می‌گرفت با آنها به توافق نرسید و به همین دلیل به دروغ علیه آنها شکایت کرد. متهمان نیز همین ادعا را تکرار کردند. با توجه به ادعاهای جدید مطرح‌شده رای اعدام سه متهم در دیوان‌عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۷۶ بازگردانده شد. پس از آن شاکی پرونده دیگر حاضر نشد به دادگاه بیاید و این بار سه متهم ادعای جدیدی را مطرح کردند. آنها مدعی شدند اصلا توانایی جنسی ندارند و شکایت این زن از اساس دروغ بوده ‌است اما توضیح ندادند چرا در جلسات بازجویی به داشتن رابطه با این زن اعتراف کردند. بنابراین متهمان به پزشکی قانونی فرستاده شدند تا ادعای آنها در مورد ناتوانی جنسی‌شان مورد بررسی قرار بگیرد.
همچنین حکم ۹۹ ضربه شلاق متهم ردیف چهارم مورد تایید دیوان عالی کشور قرار گرفت و اجرا شد. هرچند شاکی پرونده رضایت داده ‌است، در صورتی که قضات دوباره به این نتیجه برسند که متهمان مرتکب تجاوز به عنف شده‌اند در رای صادره در مورد آنها تفاوتی به وجود نخواهد آمد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالJuly 23, 2012 09:19 PM  تعداد مشاهده: ۸۱

بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.