تلاش “سوربارو” برای حفظ نام و نشان

۱۶ام بهمن ،

سوبارو اولین خودروی هیبریدی خود را در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۲۲ (۲۹ مارس تا ۷ آوریل) به نمایش می گذارد. اما این خودروی هیبریدی طراحی مجدد سوباروی فارستر ۲۰۲۲ نیست.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌سوربارو برای حفظ نام و نشان و برند تجاری خود به فناوری شرکت های دیگر اتکا نکرده و خود فناوری هیبریدی مختص به خودش را تکوین و توسعه داده است.
بسته به نیاز بازار و نوع سفارش مشتریان، سوبارو خود را طوری تجهیز می کند که همه خودروی هیبری قابل شارژ با پریز برق عرضه کند هم خودروی الکتریکی قابل شارژ با موتور بنزینی. با این حال نمی توان انتظار داشت که سوبارو به جنگ خودروسازانی مثل تویوتا، نیسان، فورد و هوندا برود.
منابع شرکت سوبارو محدودتر از آن است که وارد این جنگ شود اما این خودروساز می داند که اگر از امروز آغاز نکند، بقای آن در آینده نه چندان دور به مخاطره خواهد افتاد.
خرید فناوری هیبریدی غیرمعمول نیست برای مثال آلتیمای نیسان از فناوری هیبریدی تویوتا بهره می جوید اما در دراز مدت خودروسازان برای بقا باید به خود اتکا داشته باشند.
چنان که نیسان اولین فناوری هیبریدی خودش را در اینفینیتی مدل M Hybrid به کار گرفت. نیسان تا سال ۲۰۱۷ حداقل ۱۵ مدل خودرو با انواعی از فناوری های هیبریدی، قابل شارژ با پریز برق یا قابل شارژ با موتورهای بنزینی و غیره را عرضه خواهد کرد.
برای خودروسازان کوچکتری مثل سوبارو، سرمایه گذاری روی فناوری هایی که با تغییر در استانداردهای آمریکا دچار تغییرات بزرگ می شوند جنبه مرگ و زندگی پیدا می کند.
سوبارو در سال ۲۰۱۲ فقط ۷۰۷ هزار دستگاه در جهان فروخت که بیش از ۳۳۶ هزار دستگاه در بازار آمریکا به فروش رسید. این درحالی است که تویوتا ۹٫۸ میلیون دستگاه خودرو در جهان فروخته که تنها ۲٫۱ میلیون دستگاه آن در آمریکا بوده یعنی شرکت مانند سوبارو نمی تواند پا در جای کفش تویوتا بگذارد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.