تلاش عربستان و قطر برای نقض آتش بس در سوریه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

شورشیان یک سری حملات را در بخش‌های مختلف این کشور از جمله، دمشق، حلب و دیرالزوار ادامه داده و برای سومین روز متوالی آتش‌بس مورد نظر سازمان ملل را نقض نموده‌اند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، گروه‌های شورشی مورد حمایت عربستان و قطر و کشورهای غربی ضد دولت سوریه iبه رغم وجود آتش‌بس موقت، iبه حملات خود علیه بخش‌های مختلف این کشور ادامه می‌دهند.

به گفته منابع سوری، شورشیان روز یکشنبه (۷ آبان) یک سری حملات را در بخش‌های مختلف این کشور از جمله، دمشق، حلب و دیرالزوار ادامه داده و برای سومین روز متوالی آتش‌بس مورد نظر سازمان ملل را نقض نموده‌اند.

گفته می‌شود در حملات شورشیان در حلب سه غیرنظامی شامل یک کودک، کشته شده‌اند. گروه‌های تروریستی همچنین iبه یک پاسگاه ایست‌وبازرسی ارتش در این شهر یورش برده‌اند.

و در دمشق، پایتخت سوریه نیز یک بمب کنار جاده‌ای کار گذاشته شده iبه دست شورشیان در نزدیکی یه بیمارستان محلی منفجر شد که مصدومی نداشت.

مردان مسلح همچنین در پاسگاه ایست‌وبازرسی الرشیده در نزدیکی دیرالزوار iبه روی نظامیان سوری آتش گشود و نظامیان را وادار iبه پاسخ نمودند.

این آتش‌بس چهار روزه که اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل و اتحادیه در امور سوریه iبه مناسبت تعطیلات عید قربان آن را پیشنهاد داده بود، از روز جمعه آغاز شد.

ارتش سوریه اعلام نموده است که iبه تعهدات خود پایبند بوده اما iبه حملات شورشیان که ناقض آتش‌بس بوده‌اند پاسخ داده‌اند. ارتش پیش از این اخطار داده بود که اگر گروه‌های مسلح حمله نموده و یا در صدد استحکام برآمده و یا بخواهند از خارج وارد شوند واکنش نشان خواهد داد.

سوریه از اواسط ماه مارس شاهد درگیری‌هایی بوده است که طی آن بسیار از مردم از جمله شمار بسیاری از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.