تلاش غرب برای به بن‌بست‌کشاندن مذاکرات برای فشار بر ایران

۰۷م آذر ،

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: طرف غربی در حال تلاش برای پیچیده کردن و ایجاد بن‌بست در مذاکرات بوده تاضمن به تأخیر انداختن توافقات صورت گرفته، بهانه لازم را برای تحت فشار قرار دادن ایران فراهم کند.

 نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به مذاکرات آتی با ۱+۵ و رویکرد ایران نسبت به این مذاکرات گفت: هدف ایران از مذاکره، رفع سوء تفاهم‌ها و سوء ظن‌های مطرح‌شده از جانب غرب و برخورداری از حق مسلم خود در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مطابق با موازین بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه در جریان مذاکرات از جانب طرف غربی کارشکنی صورت گرفته چرا که آنها مذاکره را برای مذاکره دنبال می‌کنند، افزود: در شرایط فعلی طرف غربی قصد حل مسئله را ندارد و سعی آنها در پیچیده کردن و ایجاد بن‌بست در مذاکرات است تاضمن به تأخیر انداختن توافقات، بهانه لازم را برای تحت فشار قرار دادن ایران فراهم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با بیان اینکه دستیابی به توافق بر سر اصل موضوع در جریان مذاکرات اهمیت دارد، افزود: موضع ایران روشن بوده و با حسن نیت به مذاکرات نگاه می‌کند لذا همچنان فرصت برای اخذ رویکرد مناسب از جانب غرب وجود دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.