تلاش لابی صهیونیسم برای تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران

۳۰م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: لابی صهیونیسم در تلاش است با نفوذ در مجلس سنا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را تشدید کند.

فواد ایزدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد احتمالی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کنار گذاشتن اختلافات قبلی و به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای کشورمان گفت:‌ با توجه به شرایط فعلی آمریکا، کابینه تازه دولت اوباما و اتخاذ سیاست‌های تازه در این مجموعه نمی‌توان بر اینگونه فرضیه‌ها تمرکز کرد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر دو گروه با رویکردی متفاوت در سیاست خارجی آمریکا در حال رقابت با یکدیگر برای به دست آوردن قدرت تصمیم‌گیری دربارهٔ سیاست‌های آتی این کشور و مساله تعامل با جمهوری اسلامی ایران می باشند.
 
ایزدی با اشاره به مواضع این دو گروه فعال در حوزه سیاست خارجی آمریکا افزود: گروه اول بسیار میانه‌رو تر از دسته دوم در ایجاد ارتباط با کشورمان در راستای منافع آمریکا عمل می‌کند و گروه دوم تنها بر تشدید تحریم‌ها و فشار بر ایران تمرکز دارد.
 
وی افزود: لابی صهیونیسم در تلاش است با نفوذ در مجلس سنا مانع از به قدرت رسیدن گروه اول شود اما جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند با استفاده از موقعیت چشمگیر و ارتباط‌های خاص خود نقشه‌های شوم آنها را برهم زند.
 
ایزدی تصریح کرد: دانش هسته‌ای توسط دانشمندان کشورمان صورت گرفته و حق مسلم ملت ایران است بنابراین اجرای چنین طرحی بسیار بعید بوده و آمریکا باید بداند که غنی‌سازی اورانیوم متوقف نخواهد شد.
 
 این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که آمریکا به وعده‌هایش در قبال لغو تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان عمل نکند جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود و غنی‌سازی اورانیوم پافشاری خواهد کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.