تلاش لیبی برای اصلاح نظام آموزش عالی

۱۳خردادماه،

higher edu.jpg

مسئولان آموزش عالی لیبی با هدف دستیابی به استانداردهای جهانی در عرصه تحصیلات دانشگاهی، اقدام به اصلاح نظام آموزشی در دانشگاه‌های این کشور کرده‌اند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون وزیر آموزش عالی لیبی در این رابطه اظهار داشت: هدف از اجرای اصلاحات فوق این است که سطح علمی دانشگاه‌ها به استانداردهای جهانی نزدیک و تعادل میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تقاضای بازار کار حفظ شود.

معاون وزیر آموزش عالی لیبی همچنین خاطر نشان ساخت: این اقدامات در جهت مقابله با عملکرد ضعیف این کشور در حوزه آموزش عالی صورت می‌گیرد. ضعف نظام آموزش عالی در این کشور تاکنون به وضعیت نامناسب اساتید و عدم حمایت از دانشجویان منجر شده است.

اولین دانشگاه در لیبی در دهه ۱۹۵۰ میلادی تاسیس شد و هم‌اکنون ۱۳دانشگاه دولتی و هفت دانشگاه غیردولتی در این کشور وجود دارند اما کیفیت عملکرد دستاوردهای این دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آنها در سطح پایینی قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، مسئولان حوزه آموزش عالی لیبی برای مقابله با چالش‌های این بخش در تلاش برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می باشند تا دانشگاه‌ها را با کمک شبکه‌های ارتباطی مدرن به یکدیگر مرتبط کنند و تعامل آموزشی بین آنها را افزایش دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.