تلاش مدارس ایالت مریلند آمریکا برای پاسخ به نیازهای دینی دانش آموزان مسلمان

۱۴ام بهمن ،

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در مطلبی تاکید کرد: مدارس ایالت «مریلند آمریکا» تلاش می کند اوضاع دینی دانش آموزان مسلمان مدارس این ایالت را با توجه به افزایش تعداد آنها و تمایلشان در ادای نماز در حین ساعات درسی برنامه ریزی کنند.

خانم «شری لوگان» مدیر یکی از این مدارس ایالت «مریلند» در این باره گفت: به دانش اموزان ممتاز مسلمان و آنهایی که از والدین خود اجازه گرفته باشند، اجازه داده می گردد تا کلاس درسی را ترک کرده و نماز خود را به جا بیاورند.

خانم لوگان با اشاره به اینکه هم اکنون نماز جماعت از سوی دانش اموزان مسلمان در این مدرسه برگزار می گردد و ده نفر از دانش اموزان روزانه به مدت هشت دقیقه کلاس را ترک گفته و نماز جماعت در مدرسه برگزار می کنند، خاطرنشان کرد: بعضی از این دانش اموزان مسلمان نیز تلاش می کنند تا با بهبود سطح آموزشی خود، بتوانند به نماز جماعت بپیوندند.

لوگان اشاره کرد به اینکه بعضی از معلمان مسیحی این مدرسه در ابتدا به این بهانه که مدرسه مسیحی است، نسبت به ادای نماز جماعت توسط دانش آموزان مسلمان اعتراض داشتند، اما مدیر مدرسه با دخالت در این موضوع، به این معلمان تاکید کرد که مدرسه یک مدرسه عمومی است و دینی نیست و باید به خواسته ها و نیازهای دینی دانش اوزان پاسخ داده شود.

از طرفی دیگر چارلز هاینس مدیر طرح آزادی دینی در آموزش و پروش، نیز در این باره تاکید کرد: ادای نماز جماعت از جانب دانش آموزان مسلمان در قانون اساسی آمریکا تضمین شده است.

اداره آموزش و پروش استان مونتگومری آمریکا نیز در این باره عنوان داشته است که می توان اعیاد دینی مسلمانان را همانند دیگر همتایان انها تعطیل رسمی به حساب آورد.

براساس گزارش پایگاه «الالوکه»، بعضی منابع حاکی از ان است که همچنان بعضی زنان معلم و دانش اموزان دختر مسلمان اجازه پوشش حجاب در مدارس را ندارند و در صورت پوشیدن حجاب، با محدودیت هایی روبرو می باشند.

۶۲۳۰۳/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.