تلاش می‌کنیم نیروهای متعهد وارد سینما شوند

 

ایسنا نوشت, سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اجلاس دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب در کشور اظهار داشت: «دشمن همگرایی و وفاق در کشور را برنمی‌تابد و می‌کوشد با اشاعه دروغ و شایعه موجبات بدبینی و اختلاف را فراهم آورد.»
 
حسینی ادامه داد: «دشمنان زخم خورده با تمام امکانات خود وارد صحنه شده‌اند و می‌خواهند با تکیه بر جنگ نرم، ایران را وادار به تسلیم نمایند. این در حالی است که همزمان حلقه‌های محاصره خود علیه ملت ایران را تنگ کرده‌اند.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جنگ اقتصادی بخشی از جنگ دشمنان علیه ایران است تصریح کرد: «دولت به دنبال برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم‌های دشمنان است و البته به تعبیر مقام معظم رهبری ، ما در شرایط شعب ابی طالب نیستیم بلکه در شرایط جنگ بدر و خیبر هستیم.»
 
وی افزود: «دشمنان نمی‌توانند علیه ایران اقدامی جدی صورت دهند چنان که دیدیم تحریم‌های نفتی هم نتوانست اهداف این بدخواهان را تامین کند.»
 
دکتر سید محمد حسینی تاکید کرد: «ایران همواره با سلاح ایمان و پایبندی به اصول الهی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان ایستادگی کرده و در شرایط سخت هم بر موازین انقلاب خود پایدار است.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترور شخصیت را بی‌تقوایی معنا کرد و گفت: «اگر در گذشته اشخاص تخریب می‌شدند ،دشمن سود می برد.امروز باید مراقب باشیم که در دام دشمن گرفتار نشویم و آخرت خود را نیز به بازی نگیریم. همه برادریم و باید با اشارات مقام ولایت به آبادانی هر چه بیشتر ایران‌مان بیندیشیم.»
 
وی افزود: «برخی افراد و رسانه‌ها طوری رفتار می‌کنند که گویی مسئولین نظام به مسائل شرعی توجه ندارند و در برابر هم قرار گرفته‌اند. این امر بخشی از نقشه بدخواهان است و می‌خواهند فضای با ثبات کشور را متشنج جلوه دهند.»
 
وی در فرازی از سخنان خود، با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: «شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی را در زمینه عفاف و حجاب بر عهده نهادها و سازمان‌های مختلف گذاشته که محوریت آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بر این اساس ما بر دستگاه‌های دیگر نظارت کرده تا دریابیم آیا دستگاه‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند یا خیر. در دولت نهم این وظیفه به وزارت کشور واگذار شد و در شورای فرهنگ عمومی کشور به شکل جدی پیگیر انجام وظیفه در این مقوله هستیم.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت تلاش رسانه‌ها برای تبیین جایگاه حجاب در سلامت جامعه و امنیت عمومی تاکید کرد و فرهنگ سازی را ابزاری کارآمد در راه بسط اخلاقیات برشمرد.
 
حسینی با اشاره به وضعیت سینما در کشور بیان داشت: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم‌های خوب حمایت می‌کند. در سه سال اخیر در فیلم‌هایی سرمایه گذاری کرده‌ایم که علیه باورهای الهی، نظام و ارزش‌های مردم خوبمان نباشد. در صورتی که در گذشته فیلم‌هایی با سرمایه وزارت ارشاد ساخته می‌گردید اما به دلیل تعارض با دین و مصالح عمومی کنار گذاشته می‌شد.»
 
وی افزود: «فعالیت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدا و سیما متفاوت است زیرا ما با بخش خصوصی کار کرده اما صدا و سیما از روز نخست بر سرمایه خود نظارت دارد. تلاش ما بر این است که نیروهای متعهد وارد سینما شوند.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریشه بدحجابی و بی حجابی را اعتقادات و ایمان افراد در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاش خود را برای افزایش اعتقادات مردم انجام می‌دهد و در مجموعه کارهای فرهنگی از جمله سینما،تئاتر،موسیقی،سرگرمی‌های برای کودکان و نرم افزار و… سعی می‌کنیم در جهت هماهنگی با فرهنگ اصیل ایرانی ، اسلامی باشد.»
 
حسینی از تشکیل معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: «متاسفانه در گذشته افرادی بوده‌اند که به کارهای قرآنی اعتقادی نداشته‌اند و ما ریل گذاری‌هایی برای فعالیت‌های قرآنی انجام داده‌ایم تا در آینده نیز دوام داشته باشد.»

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.