تلاش می کنم تا سر و صدای اسرائیل را نشنیده بگیرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارانوت و اسرائیل نشنال نیوز، “باراک اوباما” با بیان این مطلب در ادامه گفت : درخواست اسرائیل برای تعیین خطوط قرمز برای برنامه هسته ای ایران فقط صداهایی هستند که من تلاش می کنم آنها را نشنوم.

اوباما که با شبکه خبری سی.بی.اس گفتگو می کرد در ادامه افزود : زمانیکه می خواهیم درباره امنیت ملی آمریکا تصمیم گیری کنیم هر چیزی را که برای منافع مردم آمریکا لازم باشد انجام می دهم و در این راه تمام سر و صداهای مزاحم را نشنیده می گیرم.

اوباما این سخنان را در واکنش به فشار مقامات رژیم صهیونیستی بویژه “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر این رژیم برای تعیین خطوط قرمز علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ایراد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه برای آنکه مقامات رژیم صهیونیستی را بیش از این ناراحت نکند گفت: هم اکنون در خصوص موضوع هسته ای ایران، من یک تعهد در قبال اسرائیل حس می کنم، این یک تعهد است و اجبار نیست و آن اینکه آمریکا و اسرائیل باید با یکدیگر همکاری و مشورت زیادی داشته باشند.

اوباما گفت : آنها (رژیم صهیونیستی) یکی از نزدیکترین متحدان ما در خاورمیانه هستند و ما در این منطقه ایران را داریم که اظهارات تندی را بیان می کند، اظهاراتی که امنیت اسرائیل را تهدید می کنند.

به نوشته یدیعوت آحارانوت، این سخنان به دنبال افزایش تنش ها میان نتانیاهو و رئیس جمهور آمریکا در خصوص ایران ابراد شدند. دو هفته قبل اوباما و نتانیاهو با یکدیگر بصورت تلفنی در خصوص این موضوع (تعیین خطوط قرمز) صحبت کردند.

در این مکالمه تلفنی نتانیاهو از اوباما خواست تا خطوط قرمز مشخصی را برای ایران ترسیم کند اما رئیس جمهور امریکا با این درخواست مخالفت کرد.

علاوه بر اوباما، “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا نیز چندی پیش درخصوص خطوط قرمز گفته بود که این موضع فقط بحث های سیاسی است و در عمل بی معنی خواهند بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.