تلاش ها برای شکل گیری انجمن کاریکاتور به نتیجه نرسیده است

‘بهمن عبدی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تعدادی از هنرمندان در سال های گذشته بارها برای شکل گیری انجمن هنرمندان کاریکاتوریست تلاش کردند ،اما تا امروز به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.

این هنرمند گرافیست برخی مسائل اداری را از جمله موانع این امر دانست و یادآورشد: البته در این سال ها خانه کاریکاتور که نهادی زیر مجموعه شهرداری است به خوبی توانسته به وظایف یک انجمن عمل کند.

وی اضافه کرد: انجمن های هنری علاوه بر محفلی برای گردهمایی هنرمندان و هم اندیشی آنها می تواند مکان خوبی برای رفع مشکلات صنفی و معیشتی آنها باشد؛ ضمن اینکه این تشکل در موقع نیاز به حمایت ازهنرمندان عضو می پردازد.

این گرافیست درمورد نبود کار درعرصه مطبوعات برای کاریکاتوریست گفت: البته وقتی که کاریکاتوریست ها با مشکلات کاری روبرو هستند،احساس نیاز به انجمن نمی کنند،ضمن اینکه در پرداخت حق عضویت و یا هزینه های راه اندازی این تشکل نیز نمی توانند مشارکت داشته باشند.

به گفته این هنرمند کاریکاتوریست،وقتی ارتباط کاریکاتوریست با مطبوعات قطع می شود،فعالیت این هنرمندان تنها به جشنواره ها و نمایشگاه ها محدود می شود و این امر باعث کمرنگ شدن فعالیت آنان خواهد شد.

وی به نشست اخیر تنی چند از هنرمندان و اعضای انجمن های تجسمی اشاره کرد و گفت:به نظر می رسد این جلسه باید پیش از این و در روزهای اولیه تصدی حمید شاه آبادی به سمت معاونت امورهنری برگزار می شد تا در طی این مدت تعامل بیشتری بین فعالیت این انجمن ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: با این حال هرزمان فعالیت انجمن های هنری رشد بیشتری پیدا کند و نیازهای فعالان این عرصه برطرف شود، برای هنرمندان مفید خواهد بود.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۶۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.