تلاش هند در راستای دور زدن تحریم‌های غرب به بار می‌نشیند

۲۲خردادماه،

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به درخواست ایران از هند مبنی بر افزایش واردات نفت از کشورمان، گفت: هند با در نظر گرفتن منافع خود و همین‌طور روابط استراتژیکی که با ایران دارد، تحت تاثیر تحریم غرب در صدد مخدوش کردن روابط خود با کشورمان نیست و در زمینه واردات نفت با ایران همکاری خواهد داشت.

” رضا کلهر ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به درخواست ایران از هند مبنی بر افزایش واردات نفت از کشورمان، گفت: تحریم‌های اعمال شده غرب در هند مستمر و دائمی نبوده و از طرف دیگر کشور هند نمی‌تواند نفت مورد نیاز خود را با قیمتی که ایران به آن عرضه می‌کند از کشورهای دیگر تهیه کند.

وی ادامه داد: هند با در نظر گرفتن منافع خود و همین‌طور روابط استراتژیکی که با ایران دارد،  تحت تاثیر تحریم غرب در صدد مخدوش کردن  روابط خود با کشورمان نیست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هند در این زمینه با چراغ سبزهایی که از غرب گرفته تا جایی که روابط این کشور  با غرب به مخاطره نیافتد، جهت تامین نفت مورد نیاز خود خریدهایی هم مجددا در این زمینه از ایران انجام خواهد داد.

گفتنی است: درخواست ایران از هند جهت افزایش واردات نفت از ایران در حالی است که به واسطه تحریم‌های غرب علیه بخش انرژی ایران، واردات نفت هند از ایران در سال مالی قبل به میزان بیش از ۲۶ درصد افت کرد.

انهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.