تلسکوپ هابل عبور زهره از مقابل خورشید را رصد می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، درحالی که دانشمندان تصمیم گرفته اند عبور زهره از مقابل خورشید را با تلسکوپ هابل رصد کنند اما مسئله اصلی اینجا است که آنها نمی توانند هابل را نزدیک خورشید بگیرند چرا که نور شدید ستاره منظومه ما می تواند به ابزارهای فوق حساس این تلسکوپ صدمه بزند، از این رو هابل روز ۵ و ۶ ژوئن ( ۱۶ و ۱۷ خرداد ماه) عبور زهره از مقابل خورشید را به وسیله یک آینه مشاهده خواهد کرد.

هدف از این اقدام این است که مشخص شود آیا هابل می تواند با بررسی نور خورشیدی که به آن می تابد می تواند اتمسفر زهره را مطالعه کند یا خیر. ستاره شناسان تاکنون اطلاعات بسیاری درباره هوای زهره دارند، از این رو رصدهای ماه آینده یک آزمایش است تا مشخص شود که می توان از این روش برای بررسی ترکیب اتمسفری سیاره های بسیار دور استفاده کرد یا خیر.

براساس گزارش اسپیس دانشمندان امیدوارند که این روش به تواند به آنها در یافتن سیاره ای شبیه به زمین که قابلیت حیات داشته باشد کمک کند. سیاره زهره گزینه خوبی برای این تحقیق است چرا که جرم این سیاره اندازه زمین است.

تلسکوپ فضایی هابل امسال بیست و دومین سال فعالیت خود را جشن گرفته است. این تلسکوپ کار خود را از آوریل ۱۹۹۰ آغاز کرده و طی این سالها بیش از یک میلیون رصد از کیهان تهیه کرده است.

این رویداد که از آن با عنوان گذر زهره یاد می شود به طور متوسط دوبار در یک قرن رخ می رهد و این اتفاق آخرین شانس شما برای مشاهده چنین رویدادی است، چرا که این اتفاق تا سال ۲۱۱۷ رخ نخواهد داد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.