تلفات جاده ای گیلان در نوروز امسال،۲۲ درصد کاهش یافت

تلفات جاده ای گیلان در نوروز امسال،۲۲ درصد کاهش یافت

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: با اقدامات موثر برای ارتقای ایمنی جاده ها ، تعداد کشته ها در راه های ارتباطی استان در ایام نوروز امسال، ۲۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش ممتازنیوز، پلیس راه از چندین ماه قبل از اجرای طرح نوروزی، برنامه ها و اقدامات ویژه ای برای کنترل تخلفات و تصادفات جاده ای و روان سازی جریان ترافیک در ایام نوروز در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در زمان اجرای طرح نوروزی با اجرای دقیق و هدفمند برنامه ها، ضمن برقراری نظم بسیار مطلوب ترافیکی، تصادفات و تلفات جاده ای نیز با کاهش ۲۲ درصدی همراه شد.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: از زمان اجرای طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه) تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه، ۴۵۸ فقره تصادف در جاده های استان رخ داد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گفته سرهنگ رستگار ، در زمان اجرای طرح نوروزی امسال، ۲۸ نفر در اثر تصادفات جاده ای جان باختند که این تعداد نسبت به سال قبل، هشت نفر کمتر است.

وی بیشترین گروه اتفاق دیده در تصادفات نوروز امسال را عابران پیاده عنوان و تصریح کرد: عابران پیاده با ۱۱ کشته ، ۳۹ درصد مرگ و میر حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: ناوگان عمومی مسافر نیز بدون اتفاق و تلفات، ایمن ترین گروه ترافیکی استان در نوروز امسال بودند.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۲۰۰ واحد گشتی پلیس راه در ایام تعطیلات امسال در قالب طرح نوروزی، تامین امنیت راه های گیلان را بر عهده داشتند.

از سوی دیگر بنا به نقل از مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت امسال ۱۷ هزار و ۳۰۷ نفر مسافر نوروزی با ناوگان هوایی گیلان از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه جابجا شده اند.

ˈفتاح رضوانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد گردشگر نوروزی با ۱۷۸ سورتی پرواز شامل ۸۹ پرواز ورودی و ۸۹ پرواز خروجی به مقاصد تهران ، مشهد ، عسلویه ، شیراز ، بندرعباس ، اهواز ، کیش ، جده و مدینه جابجا شده اند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.