تلفات حمله انتحاری کابل به ۱۲ تن افزایش یافت

ناتو عملیات مشترک خود با نیروهای افغان را محدود می کند

جهان > آسیا
رسانه های افغانستان اعلام کردند که تعداد تلفات ناشی از حمله انتحاری صبح امروز سه شنبه در کابل به ۱۲ تن افزایش یافت که ۹ تن از آنان خارجی و ۳ تن دیگر هم افغان هستند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری کابل نیوز به نقل از مقامات پلیس گفت: افراد خارجی کشته شده دراین حمله تبعه کشور نپال هستند که برای یک شرکت خصوصی کار می کردند.

این حمله ساعت هفت صبح روز سه شنبه در نزدیکی هتل ممتاز محل در جاده فرودگاه کابل به وقوع پیوست.

براساس این گزارش، حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

مسوولان این حزب گفته اند، این حمله توسط یک زن در اعتراض به تهیه و پخش فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) انجام شده است

ناتو عملیات مشترک خود با نیروهای افغان را محدود می کند

در همین حال مقام های سازمان ناتو اعلام کردند که این سازمان عملیات نظامی مشترک خود با نیروهای افغان را به خاطر افزایش عملیات و حملات نظامیان افغانستان علیه نیروهای ناتو ،محدود می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، تعدادی از نظامیان ناتو در ماههای گذشته در حوادث مرگباری توسط نیروهای نظامی افغانستان کشته شدند و به همین دلیل مقام های پیمان آتلانتیک شمالیˈناتوˈ اعلام کردند عملیات نظامی مشترک خود با نیروهای افغانستان را محدود می کنند.

ˈایسافˈ نیروهای نظامی ˈناتوˈ مستقر در افغانستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد این نیروها عملیات نظامی مشترک با متحدان افغان را محدود می کند.

این گزارش می افزاید: تصمیم اخیر ناتو در خصوص محدود کردن عملیات نظامی مشترک با نیروهای افغان نوعی عقب گرد محسوب می شود، زیرا براساس برنامه ریزی های بعمل آمده قرار بود ناتو با آموزش نیروهای افغان شرایط را برای خروج نیروهای ˈایسافˈ تا سال ۲۰۲۴ میلادی از افغانستان فراهم کند.

افزایش عملیات انتحاری نیروهای نظامی افغانستان علیه نیروهای ناتو موجب شده است که مقام های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نسبت به تصمیم خود مبنی بر آموزش نیروهای افغان تجدید نظر کنند.

بنابراین گزارش ،از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی، ۵۱ نفر از نیروهای ناتو مستقر در افغانستان در عملیات و حملات نیروهای پلیس و نیروهای نظامی افغانستان کشته شدند.

۱۱ سرباز ارتش افغانستان کشته شدند

 وزارت دفاع افغانستان نیز روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ۱۱ سرباز ارتش این کشور در مناطق مختلف این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه این وزارتخانه‘ پنج سرباز در شهرستان ˈچشت شریفˈ در استان هرات ‘ پنج سرباز در شهرستان ˈمحمد آغهˈ در استان لرگر و یک سرباز در قندهار جان خود را از دست دادند.

در بیانیه گفته شده است که هشت سرباز دیگر در این مناطق مجروح شده اند.

حملات گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان علیه نیروهای افغان و خارجی افزایش یافته و این گروه با استفاده از بمب های کنار جاده ای و حملات انتحاری انان را هدف قرار می دهد.

۱۴ عضو گروه طالبان در افغانستان کشته شدند

وزارت کشور افغانستان هم روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور ۱۴ عضو گروه طالبان کشته و ۱۲ نفر دیگر بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه وزارت کشور افغانستان ؛ در عملیات های مشترک نیروهای افغان و خارجی که در استان های قندهار‘ زابل‘ ارزگان‘ میدان وردک‘ لوگر‘ پکتیکا و نیمروز انجام شد مقداری زیادی مواد مخدر‘ مهمات و تعدادی سلاح سبک و سنگین هم بدست نیروهای دولتی افتاد.

خشونت ها در افغانستان با گذشت هرماه رو به افزایش است.

به تازگی گروه طالبان حملات خود را علیه نیروهای افغان و خارجی شدت بخشیده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.