تلفنهای هوشمند عامل کاهش فروش دستگاههای پخش موسیقی

۸ م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، مینتل پیش بینی کرده است که فروش دستگاه های پخش MP3 تا سال ۲۰۱۷ به نصف می رسد.

این شرکت پژوهشی تحقیقاتی پیش بینی کرده است که در بدترین حالت این سناریو میزان فروش دستگاه های پخش MP3 ظرف ۵ سال تا ۴۰ میلیون دلار کاهش می یابد.

دستگاه های پخش MP3 دستگاههای قابل شارژ و قابل حملی می باشند که موسیقی و ویدئو دیجیتال پخش می کنند. اگرچه این همان عملکردی است که همه تلفنهای هوشمند از آن برخوردارند و در عین حال به کاربر این امکان را می دهند که تماسهای تلفنی برقرار کرده و از اینترنت استفاده کند.

وقتی اپل در سال ۲۰۰۱ آی پاد خود را وارد بازار کرد، شیوه گوش کردن به موسیقی را تغییر داد. این دستگاه با استفاده از نرم افزار جوکباکس دیجیتال خاص خود می توانست بیش از ۱۰۰۰ فایل موسیقی را در قالب فایلهای دیجیتالی فشرده نگاه دارد.

پیش از اختراع آی پاد، طرفداران موسیقی به دستگاه ای قابل حمل پخش سی دی، مینی سی دی و یا پخش کاست چون واکمن سونی برای گوش کردن به موسیقی و حرکت کردن متکی بودند.

ظرف یک سال از ارائه آی پاد، اپل نسخه ۴ هزار موسیقی آن را ارائه کرد و تا پائیز سال ۲۰۱۰ حدود ۲۷۵ میلیون آی پاد در سراسر جهان به فروش رسید.

این درحالی است که با ظهور تلفنهای هوشمند، چون آی فن اپل و یا گلکسی سامسونگ، رشد دستگاه های پخش MP3 متوقف شد.

ساموئل جی از تحلیلگران مینتل اظهار داشت که این احتمال وجود ندارد که کاهش فروش دستگاه های پخش MP3 متوقف شده و یا این کاهش به یک افزایش تبدیل شود. وقتی دربارهٔ بازار دستگاه های پخش قابل حمل امروز صحبت می کنیم امکان ندارد که بتوانیم به تلفنهای هوشمند اشاره نکنیم. درحال حاضر دستگاه های تلفن هوشمند در کاهش فروش دستگاه های پخش MP3 نقش به سزایی برعهده دارند.

وی افزود: دستگاه های پخش MP3 به آرامی از صحنه خارج می شوند و سبب آن فناوریهای تازه کم هزینه تری چون تلفنهای هوشمند است.

آیان فاگ تحلیلگر فناوری در شرکت پژوهشی تحقیقات HIS اظهار داشت: دستگاه های تلفنهای هوشمند امروز دارای همان ویژگی “همه جا حاضر بودن” دستگاه های پخش MP3 در آن زمان می باشند.

تلفنهای هوشمند علاوه بر مختل کردن فروش دستگاه های پخش MP3، سبب کاهش فروش دوربینهای کوچک شده اند چرا که این تلفنها دارای دوربینهای داخلی می باشند.

براساس آمارهای انتشار یافته در ماه اکتبر درحال حاظر بیش از یک میلیارد تلفن هوشمند در سراسر دنیا درحال استفاده است.
 


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.