تلفنهای هوشمند هنگام رد شدن از خیابان مواظب شما می باشند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت اتومبیل سازی هوندا اعلام کرد که اعتقاد دارد تلفنهای هوشمند که مدتها به عنوان عامل منحرف شدن حواس رانندگان درنظر گرفته می گردد می تواند عابران پیاده را از رانندگان بی توجه حفظ کند.
 
هوندا امیدوار است که بتواند هنگام هبور رانندگان از کنار عابران پیاده اخطاری را روی تلفنهای هوشمند به آنها ارائه کند، این اقدام با استفاده از جی پی اس یا موقعیت یاب ماهواره ای صورت می گیرد و ارتباطات اختصاصی برد کوتاه DSRC (سرنام Dedicated Short Range Communications) برای اخطار به رانندگان نسبت به قدم گذاشتن یک عابر به خیابان از پشت یک اتومبیل پارک شده و یا سایر موانع اجرایی می گردد.
 
تلفنهای هوشمند و استفاده از آن هنگام رانندگی مدتهاست که به عنوان عامل منحرف شدن حواس رانندگان تلقی می گردد، اما بعضی اتومبیل سازان از آن به عنوان ابزاری در جهت ارتقای سطح رانندگی به مرحله ای فناورانه استفاده کرده اند.
 
در این سیستم پیشنهادی یک نور روی داشبورد اتومبیل روشن می گردد تا راننده را نسبت به عابر درحال نزدیک شدن مطلع کند، این درحالی است که عابر نیز اخطاری از نزدیک شدن یک اتومبیل روی تلفن هوشمند خود دریافت می کند.
 
جنرال موتورز شرکت اتومبیل سازی آمریکایی نیز از سیستم مشابهی در سیستم تشخیص عابر استفاده می کند.
 
هوندا احتمالات را یک قدم جلوتر برده و درحال آزمایش سیستم اتومبیل است تا با استفاده از همین قابلیتهای ارتباطی به رانندگان وجود یک موتور سیکلت خارج از میدان دیدشان را اطلاع دهند.
 
هوندا و چند اتومبیل ساز دیگر با همکاری دانشگاه میشیگان روی این فناوری کار می کند.
 
سیستمهایی از این دست ظرف چندین سال آینده در دسترس قرار می گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.