تلفن‌همراه ۱۵۸ هزار سال طول عمر بیماران اروپایی را افزایش می‌دهد

۲۶خردادماه،

افزایش به‌کارگیری تلفن‌های همراه در حوزه خدمات بهداشت و سلامت می‌تواند به‌ازای هر شهروند اروپایی ۵۳۷ یورو(۴۴۰ پوند) صرفه‌جویی کند و در نتیجه هزینه خدمات بهداشتی را تا ۱۸ درصد کاهش دهد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، افزایش استفاده از تلفن‌های همراه در حوزه سلامت برای آن دسته از بیمارانی که به امراض مزمن مبتلا شده‌اند می‌تواند هزینه‌های درمان را بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش دهد که این اتفاق از طریق ارتقا روش‌های درمانی و به کارگیری ابزارهای مانیتورینگ بیمار از راه دور صورت می‌گیرد.
 
مطالعه تازه همچنین نشان داده است که بهبود شرایط و وضعیت بیماران مبتلا به امراض مزمن و حضور آن‌ها در محیط‌های کاری سبب خواهد شد تا تولید ناخالص ملی ۹۳ میلیارد یورو بیشتر شود.
 
این بررسی توسط شرکت PwC و با پشتیبانی مرکز مخابراتی GSMA انجام شد و کارشناسان در پایان دریافتند که تلفن‌های همراه می‌توانند کمک ۱۸۵ میلیون یورویی به بیماران سراسر اروپا بکنند تا آن‌ها زندگی سالم‌تری داشته باشند و در مجموع ۱۵۸ هزار سال به طول عمر آن‌ها افزوده شود.
 
مرکز GSMA همچنین اظهار داشته است که قوانین کنونی در حوزه‌های اقتصاد، زیرساخت و فناوری محدودیت‌هایی را در حوزه mHealth یا همان به‌کارگیری خدمات بهداشتی مبتنی بر دستگاه‌های موبایلی به وجود خواهد آورد و در نتیجه سبب خواهد شد تا فقط از ۱۰ درصد پتانسیل این فضا استفاده شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.