تلفن های همراهی که بیشتر به سرقت می روند

فروردین ۱۴۰۳

اپل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان سیستم‌عامل موبایلی تازه خود موسوم به iOS ۷ را طوری طراحی کرده است که شامل قابلیت تازهی موسوم به Activation Lock می‌شود و از آن با عنوان “سوئیچ مرگ” نیز یاد می‌شود.


شرکت بیمه Asurion دریافته است، سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار تلفن‌همراه سرقت یا مفقود می‌شود و آیفون اپل و سری گوشی‌های Galaxy سامسونگ نسبت به دیگر گوشی‌ها ۳۵ درصد بیشتر در معرض سرقت یا مفقود شدن قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از سلولار – نیوز، سرقت تلفن‌های همراه امروزه به امری معمول تبدیل شده است و شرکت بیمه Asurion به دنبال بررسی‌های خود روی میلیون‌ها کاربر دریافته است که سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار تلفن‌همراه سرقت یا مفقود می‌شود. این مرکز بیمه‌ای در مطالعات تازه خود به این نتیجه رسیده است که دستگاه‌هایی از جمله گوشی هوشمند آیفون اپل یا سری گوشی‌های Galaxy سامسونگ نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمندی که در بازار وجود دارند، ۳۵ درصد بیشتر در معرض سرقت یا مفقود شدن قرار می‌گیرند.

شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌همراه با این روند می‌کوشند امنیت بیشتری را برای نسل تازه محصولات خود برقرار کنند. اپل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان سیستم‌عامل موبایلی تازه خود موسوم به iOS ۷ را طوری طراحی کرده است که شامل قابلیت تازهی موسوم به Activation Lock می‌شود و از آن با عنوان “سوئیچ مرگ” نیز یاد می‌شود تا کاربران در صورت سرقت گوشی خود بتوانند همه اطلاعات روی دستگاه را از راه دور پاک کنند.

این شرکت همچنین برای گوشی هوشمند تازه خود موسوم به iPhone ۵S اسکنر مخصوص تشخیص اثر انگشت در نظر گرفته است تا از این طریق بتواند امنیت بیشتر را برای محصولات خود برقرار کنند. مرکز Asurion در بررسی خود روی بیش از ۵ هزار کاربر دریافت، بیش از ۵۰ درصد آمریکایی‌ها اطلاعاتی روی تلفن همراه خود دارند که برگشت ناپذیر است. همچنین ۴۳ درصد این اشخاص گفته‌اند که هرگز از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمی‌کنند و ۵۰ درصد همه کاربران هم گفته‌اند که با تعیین رمز عبور سعی می‌کنند گوشی خود را ایمن کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.