تلفن هوشمند با سیستم عامل فایرفاکس در راه بازار

۲۷فروردین۱۳، مهر- موزیلا اعلام کرد که تلفنهای دارای سیستم عامل تازه فایر فاکس تابستان امسال وارد بازار محصولات الکترونیکی ۹ کشور جهان می شوند.

گری کوواکس رئیس شرکت موزیلا اظهار داشت: در ماه ژوئن تلفنهای همراه با سیستم عامل فایر فاکس بازارهای درحال ظهور را در کشورهای برزیل، کلمبیا، مجارستان، مکزیک، مونته نگرو، لهستان، صربستان، اسپانیا و ونزوئلا هدف خواهند گرفت.

سیستم عامل فایر فاکس یک سیستم عامل مبتنی بر وب است که شباهتهایی به اندروید دارد اما تمام اپلیکیشنهای ( برنامه های اجرایی) آن در قالب یک مرورگر اجرا می شوند.

براساس اظهارات کواکس، این سیستم عامل متن باز است که شرکتهای ارتباطات می توانند محتوای خود را به آن اضافه کنند، اما نمی توانند آن را قفل کرده و کنترل کنند.

وی افزود: برای تلفنهای همراه وب نباید قفل باشد.

آلکاتل، زد تی ایی و ال جی از تمایل خود برای تولید تلفنهای همراهی با سیستم عامل فایر فاکس صحبت کرده اند.

این اقدام موزیلا برای ارائه تلفن هوشمند خود در کشورهایی غیر از ایالات متحده این ذهنیت را ایجاد می کند که این سیستم عامل دستگاه های غیرگران قیمت را هدف گرفته است.

مدیرعامل موزیلا نیز تأکید کرده است که نسخه ۱٫۰ این سیستم عامل در بدو کار دستگاه هایی را با قیمتهای مناسب هدف گرفته است. این شرکت در این مرحله صرفا به دنبال تحریک بازار با سیستم عامل فایرفاکس است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.