تلفیقی از سینما و تئاتر در جشنواره فجر

۰۹ام بهمن ،

کارگردان ˝کسی فشنگ ها را نمی شمارد˝ : این نمایش تلفیقی از سینما و تئاتر است که در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر اجرا می گردد.

کارگردان نمایش “کسی فشنگ ها را نمی شمارد” در گفتگو با خبر نگار تئاتر هنر آنلاین گفت: این نمایش تلفیقی از سینما و تئاتر است و در کنار تصاویر نمایشی و اجرای بازیگران بخش هایی از فیلم های هالیوودی نمایش داده می گردد.

شفیعی ادامه داد: در واقع از فیلم های هالیوودی که خشونت را در جامعه آمریکا ترویج می دهند بر علیه خودشان در این نمایش استفاده می کنیم.

کارگردان نمایش “هیس” تصریح کرد این نمایش در ۱۲ دقیقه سعی می کند مفاهیمی را به تماشاگران خود انتقال دهد که همانند بقیه آثارم مهم ترین این مفاهیم صلح است، مفاهیمی که از طریق بدن بازیگرها، قصه نمایش و تصاویر بیان می گردد.

وی عنوان کرد این نمایش اثری تجربی بوده که به شیوه کارگاهی تولید شده است.

شفیعی در پاسخ به این پرسش که استقبال از جشنواره در بخش خیابانی امسال را چطور ارزیابی میکنید گفت: در بخش خیابانی، آثار مورد استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران قرار گرفته است. بخش نمایش های خیابانی، ویترین جشنواره تئاتر فجر است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

این کارگردان با اشاره به این موضوع که خانه هنرمندان مکان مناسبی برای اجرای آثار خیابانی نیست بیان کرد: نمایش هایی که در خانه هنرمندان اجرا می شوند با استقبال خوبی همراه نمی شوند و تعداد تماشاگران کمی از این نمایش ها دیدن می کنند.

شفیعی عنوان کرد:اجرای نمایش های بدون کلام سبب می گردد پارامتر های تئاتر بین المللی به آثار اضافه شود و از این طریق مفاهیم جهانی انتقال داده شود.

نمایش “کسی فشنگ ها را نمی شمارد” به کارگردانی امیر حسین شفیعی و با بازی روح الله سنایی و راضیه ده پایینی سه شنبه ۱۰ بهمن ساعت ۱۸ در پارکینگ تالار وحدت اجرا می گردد.

انتهای پیام ۵۴/۵۳/
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.