تلفیق‌توپ‌های‌پدافندی‌با موشک در نزاجا

۳۱فروردین۱۳،

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا گفت: پروژه سهیل در جهت تلفیق توپ با موشک است و در آینده کلیه توپ‌های پدافندی نزاجا را با این پروژه تجهیز می‌کنیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، امیر سید مسعودرضا زواره‌ای رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از سه دستاورد تازه این نیرو که صبح امروز برگزار شد، گفت: سال قبل در راستای تدابیر ابلاغی دستاوردهایی از جمله تونل باد، خودروی نینوا، تفنگ شاهر، نسل تازه تانک ذوالفقار، ۴ دستاورد جنگالی و غیره داشتیم.

زواره‌ای ادامه داد: در سال تازه نیز در حوزه سلاح، مهمات و نانوفناوری، دستاوردهای دیگری ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به بی‌سیم دستی فدک اظهار داشت: این بی‌سیم قابلیت ارتقا و ارسال دیتا و تصویر را در آینده خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به شبیه ساز تانک تی ۷۲ گفت: این شبیه‌ساز با قابلیت شبکه‌ای شدن، پروژه مشترک با ساصد و صنایع الغدیر و مصوب ستاد کل است.

وی افزود: اگر سه دسته دیگر از این شبیه‌ساز تولید شود، می‌تواند به طور همزمان خدمه ۴ تانک را آموزش و در انجام تاکتیک‌های زرهی توسط شبیه‌ساز برای اولین بار در کشور بپردازد.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با پروژه موشکی سهیل احتمال اصابت پرنده‌های مهاجم دو برابر شده و این پروژه در جهت تلفیق توپ و موشک است و به دنبال این هستیم که کلیه توپ‌های پدافندی نیروی زمینی را با این پروژه تجهیز کنیم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.