تلویزیون‌ها و یخچال‌های سامسونگ با هم صحبت خواهند کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نارنجی به نقل از gigaom نوشت: بالاخره سامسونگ اولین قدم را در جهت تحقق اینترنت اشیا برداشت، و SDK تلویزیون هوشمند تازه خود را در کنفرانسی که در سانفرانسیسکو برگزار کرد، در اختیار توسعه دهندگان قرار داد.
 
 
تلویزیون های هوشمند تازه سامسونگ قادر خواهند بود، آخرین وضعیت یخچال، ماشین لباسشویی و کولر را مستقیما در نمایشگر خود نشان دهند. به طور مثال به ما بگویند که ماشین لباسشویی در فرایند شستن لباس ها در چه مرحله ای است، یا این که آیا کسی در یخچال را باز کرده یا خیر. حتی به آسانی می توان جهت باد کولر را، در هنگام تماشای فیلم، از طریق تلویزیون تغییر داد. احتمالا در گام های بعدی این تلویزیون ها قادر خواهند بود با چراغ های خانه و یا محصولات خانگی سایر تولید کنندگان هم ارتباط برقرار کنند.
 
طرفداران اینترنت اشیا مدت ها منتظر عملی شدن چنین ارتباطاتی میان وسایل پرکاربرد خانه بودند، ولی به ندرت پیش می آمد که یک شرکت بزرگ و یا یک تولید کننده عمده به وضوح در این مسیر گام بردارد. از طرف دیگر، اسمارت تی وی ها یا همان تلویزیون هایی که با پسوند هوشمند به بازار عرضه می شدند، همه چیزی در آن ها یافت می شد، جز هوش. اما این بار گویا سامسونگ به طور جدی وارد این عرصه شده، و در نظر دارد بار دیگر نوآوری و پیشتاز بودن خود را به رخ رقبا بکشد و کم کم یک سبک زندگی تازه را نیز به تصویر در آورد.
 
سامسونگ در بازار تلویزیون ها دست بالا را دارد، به طوری که گفته می گردد این شرکت سال قبل ۵۳ میلیون تلویزیون فروخته. در حالی که تماشای آنلاین ویدیو از طریق تلویزیون ها هنوز جا نیافتاده، با این حال نزدیک به ۲۰% صاحبان تلویزیون های هوشمند سامسونگ در ایالات متحده آمریکا از این قابلیت تلویزیون ها استفاده می کنند. بنابراین همه چیز برای سامسونگ آماده است تا در این بازار تازه وسایل خانگی متصل به هم، از رقبا پیشی بگیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.