تماس‌های تلفنی صالحی با وزرای خارجه سوریه و ترکیه و نخست وزیر قطر برای آزادی گروگان‌های ایرانی – اخبار سیاسی

به گزارش خبرآنلاین، گروگانگیران در این فیلم ویدئویی تهدید کرده‌اند که گروگان‌ها را خواهند کشت.(ایــــنــــجـــــا) امروز علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان طی تماس‌های جداگانه‌ای با وزرای خارجه ترکیه و سوریه و همچنین نخست وزیر قطر این موضوع را پیگیری کرد.

آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش کرده است صالحی در گفت و گو با نخست وزیر قطر ضمن پرداختن به روابط دوجانبه ، پیگیری جدی آزادی زائرین ربوده شده ایرانی در سوریه را خواستار شد. نخست وزیر قطر نیز در این تماس تلفنی بر ادامه تلاشها جهت رهایی زائرین ایرانی تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در تماس تلفنی خود با وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی آزادی زائرین ایرانی ربوده شده در سوریه، به حساسیت بالای منطقه و تنش اخیر بین ترکیه و سوریه اشاره کرد.

به گزارش ایسنا صالحی با دعوت مجدد دو طرف به خویشتن‌داری، بررسی دقیق علل و عوامل وقوع این حوادث در شرایط فعلی را خواستار شد.

از سوی دیگر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی خود با احمد داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه ضمن بحث مفصل، خواستار مساعی جدی دولت ترکیه در جهت کمک به آزادی زائران ایرانی شد. او هم‌چنین با اشاره به درگیری‌های نظامی اخیر بین ترکیه و سوریه، ضمن تسلیت مجدد به دولت و ملت ترکیه به‌خاطر کشته شدن پنج نفر تبعه آن کشور در این درگیری‌ها، خواستار خویشتن‌داری دو طرف شد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، احمد داود اغلو قول داد تلاش‌های دولت ترکیه در جهت آزادی زائران ایرانی در سوریه ادامه خواهد یافت.

گردان البراء وابسته به گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد سوریه که ۴۸ زائر ایرانی را ۱۴ مردادماه امسال ربوده بود، در پیامی ویدئویی که در آن تنها ۲۲ گروگان ایرانی دیده می‌شدند، تهدید کرد در صورت موافقت نکردن دولت سوریه با درخواست‌هایش این گروگان‌ها را خواهد کشت.

یکی از فرماندهان شورشیان در سوریه گفته است که اگر ارتش سوریه از منطقه الغوطه در شرق سوریه عقب نشینی کند، ایرانیان گروگان گرفته شده در سوریه زنده خواهند ماند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.