تماشای تلویزیون کودکان را همه فن حریف می‌کند!

اردیبهشت ۱۴۰۳

والدین برای سال‌هاست زمانی را که کودکان حق ملاحظه برنامه‌های تلویزیون دارند، سهمیه‌بندی می‌کنند چراکه بر این باورند که تماشای بیش از حد آن می‌تواند مغز کودکان را مشغول کند.

 

tv

 

به گزارش “یک پارس” به نقل از (ایسنا)، اکنون پژوهش تازه دانشمندان دانشگاه لندن کاملا متضاد این امر را نشان داده که بر اساس آن کودکانی که ساعتهای بسیاری را به تماشای تلویزیون می‌پردازند، بطور چشمگیری از همکلاسی‌های خود که زمان کمتری را به انجام این کار می‌پردازند، بهتر عمل می‌کنند.

 

همچنین این پژوهش نشان داده که قوانین دیگر خانواده‌ها برای ارتقای قابلیتهای تحصیلی فرزندانشان مانند فشار بر زمان منظم خواب و خوراک تنها تاثیر بسیار کوچکی در این مسئله دارد.

در حالیکه تلویزیون همیشه در کاهش قدرت ذهنی کودکان بیشترین مقصر شناخته شده، محققان دریافتند که کودکانی که روزانه سه ساعت یا بیشتر برنامه‌های آن را تماشا می‌کنند، سه ماه جلوتر از همکلاسی‌های خود می باشند.

این پژوهش نتایج آزمایش ۱۱ هزار کودک هفت ساله انگلیسی را که تحت یک پروژه طولانی مدت موسوم به پژوهش همگروهی هزاره از زمان تولد تحت بررسی بودند، مورد استفاده قرار داد.

این آزمایشات نشان داد که کودکان با طبقه اجتماعی مشابه که از وعده‌های غذایی منظم برخوردار بودند تنها شش هفته در مهارت‌های خواندن و نوشتن جلوتر از دیگران بودند در حالیکه زمان خواب منظم این میزان را به دو ماه افزایش می‌داد.

در کل این پژوهش که در مجله Sociology انتشار یافته، نشان داده که طبقه اجتماعی و بخصوص تحصیلات والدین عوامل غالب در تعیین فرصت خوب تحصیلی کودکان بشمار می‌رود.

همچنین این بررسی‌ها نشان داده که کودکان دارای والدین با کار ثابت و حقوق بالا بیشتر از یکسال جلوتر از اشخاص با والدین دارای کارهای کم مهارت می باشند.

سلامت و زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.