تماشای جادوی تذهیب کارگاه “میرزایوسف مذهب‌باشی”

۱۹م آذر ،

برگزاری نشست تخصصی «باغ زر» در کتابخانه و موزه ملی ملک ؛

با برگزاری اولین نشست از سلسله نشست‌های ده‌گانه «شرح و حاشیه رسالات قدیم، در روز چهارشنبه ۲۹ آذر خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک؛ با برگزاری اولین نشست از سلسله نشست‌های ده‌گانه «شرح و حاشیه رسالات قدیم، علاقه‌مندان و دوستداران هنرهای ایرانی- اسلامی در روز چهارشنبه ۲۹ آذر خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک گرد هم می‌آیند.
«باغ زر»، اولین نشست از مجموعه نشست‌های یادشده است که در آن جادوی تذهیب «کارگاه میرزایوسف مذهب‌باشی» در نسخه کلیات سعدی به شماره ثبت ۳۹ مجموعه اهدایی عزت‌ملک سودآور در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک پرداخته خواهد شد.
«رامین مرآتی» هنرمند نگارگر، در این نشست، دربارهٔ هنر تذهیب در دوره قاجار و مقایسه ویژگی‌های آن با تذهیب دوره صفوی با نگاهی به یکی از نسخه‌های نفیس کلیات سعدی موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، سخن خواهد راند.
لازم به ذکر است؛ نشست «باغ زر» روز چهارشنبه ۲۹ آذر خورشیدی از ساعت ۱۴ تا ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.
گفتنی است؛ مکان برگزاری نشست، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی تهران، میدان امام خمینی، محوطه باغ ملی خواهد بود. دوستداران هنرهای ایرانی- اسلامی، برای شرکت این نشست می‌توانند تا تاریخ ۲۷ آذر خورشیدی با شماره تلفن ۶۶۷۵۶۷۷۵ تماس گرفته و ثبت نام کنند. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.