تمامی ابعاد وجودی پیامبر اکرم(ص) باید معرفی شود

۲۲ آبان ،

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل بنیاد ادبیات داستانی شب قبل محمود حکیمی نویسنده گفت: ما در عصری به سر می‌بریم که از اسلام تعاریف خاص می شود و یک جنبش فکری از میان اساتید دانشگاه های کشورهای عربی بوجود آمده و دسته دسته اهل تسنن به شیعه گرایش پیدا می کنند.
وی افزود: در مورد پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) جعل حدیث توسط ابوحریره و بزرگان اهل تسنن انجام شده است اما علامه امینی با درایت خود در کتاب الغدیر که در ۶۰سال پیش نوشته شده توانستند به این هجمه ها پاسخ بدهد.
حکیمی افزود: گرایش به تشیع بیشتر از همه وهابیون را نگران کرده و سبب شده که با همه قدرت با تشیع مبارزه کنند.
وی در مورد این تهاجم افزود: در حال حاضر در کنار وهابیون، یهودیان و مسیحیان با ایجاد سبک های خاص خود در نشریات و شبکه های ماهواره ای سکولارها در غرب که با مطرح کردن مذهب که سبب عقب ماندگی است و اختلافات شیعه و سنی سبب شده که جریان تبلیغاتی وسیعی رو در رو شیعه شکل بگیرد و باید با آن مبارزه کرد ما به عنوان داستان نویس چه قدم هایی می‌توانیم برداریم باید از وحدت همه مسلمانان استفاده کنیم و از هر گونه توهین و لحن پرهیز و منابع ادبی خودمان را طوری آماده کنیم که فیلم سازان بتوانند آن را به فیلم تبدیل کنند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه با دشمنی که یهودیان و غرب از اسلام دارند سبب شده که پیامبر گرامی اسلام که رحمه اللعالمین است را به شکلی نامناسب به تصویر کشیده اند و باید با آن مبارزه کرد.
محمدرضا سرشار گفت: تعبیر رحمت للعالمین که در خصوص پیامبر است در همه ابعاد وجودی انسان یافت می شود حتی قصاص و اجرای احکام نیز که توسط پیامبر در اجرای احکام شرع استفاده می شده جزء همین جلوه های جمالی و جلالی پیامبر بوده است.
وی افزود: در دوران امروزی ما نباید به سبک خودمان از پیامبر و ائمه برایت کنیم تا بدعت ایجاد شود چنان که مقام معظم رهبری در جریان سازی های دینی به استفاده از منابع دینی تاکید کرده است.
سرشار افزود: باید معرفی ابعاد وجودی پیامبر اکرم (ص) از مدارس آغاز شود تا تفاوت انسان با تاریخ معلوم شود.
وی افزود: باید محققان ما با مطالعه عمیق در منابع اسلامی راه را برای جعل این منابع توسط دشمنان ببندند تا فرق بین انسان با تاریخ که دیدن و شنیدن است در شخصیت های بزرگ واکاوی شود.
وی خاطرنشان کرد: باید با ایده پردازی و استفاده از تخیل،‌ ابعاد وجودی اسلام را به وسیله مورخان از داستان های قرآنی به همگان معرفی کنیم.
در ادامه میرکیانی گفت: حوزه دین یکی از پرفروش ترین حوزه در ادبیات کودک و نوجوان است و باید به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.
وی افزود: کسانی که داستان می‌ خواهند باید با تاریخ آشنایی داشته باشند و علاقه مندی خود را از طریق معرفی این آثار به دیگران نشر دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید به جایی برسیم که زندگی بزرگان ما مبنای فیلم سازی کارگردانان کشور شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.