تمامی مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو، معاینه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر،رسول عباسی با بیان این مطلب گفت: پیشرفت کمی مراکز معاینه فنی خودرو در کشور طی سالهای اخیر از روند مناسبی برخوردار بوده و به منظور ارتقای سطح کیفی خدماتی که از سوی این مراکز ارائه می‌شود و آگاهی از رعایت صحیح استاندارد‌ها، ارزیابی‌های تخصصی این مراکز بزودی آغاز می‌شود.

وی افزود: چنانچه این مراکز استانداردهای لازم ابلاغی را رعایت نکرده باشند، مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود لذا ضرورت دارد طی مهلت قانونی و با توجه به ضرورت رعایت استاندارد‌ها و اهمیت جایگاه مراکز معاینه فنی خورو، مسئولان این مراکز اقدامات لازم را برای ارتقای سطح کیفی خدمات رعایت نمایند.

عباسی اظهار کرد: طبق هماهنگی هائی که با پلیس راهور ناجا و سازمان محیط زیست به عمل آمده، برای جلوگیری از هرگونه جعل و توزیع برچسب‌های معاینه فنی خوردهای سبک از طریق مراکز غیر قانونی؛ سامانه‌ای توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیش بینی شده و برچسب‌های معاینه فنی موردنظر با طرح یکسانی برای تمامی مراکز درونشهری در کشور طراحی و ابلاغ شده است.

رئیس ستاد مرکزی مراکز معاینه فنی خودروهای درونشهری کشور همچنین گفت: در صورتی که مراکز معاینه فنی خودرو از این برچسب‌های یکسان و مصوب استفاده نمی‌کنند، می‌بایستی هرچه سریع‌تر به سایت www. barchasb. org مراجعه و اقدامات لازم را در زمینه تکمیل مدارک و اخذ کد مورد نظر انجام دهند.

عباسی ادامه داد:  سامانه صدور یکپارچه برگ و برچسب معاینه فنی خودروهای سبک بر اساس مصوبه هیئت نمایندگان رئیس‌جمهور در خصوص اجرایی شدن معاینه فنی خودروهای سبک کشور مورخ ۲۰مهر ۸۷و در راستای اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در جهت سامان‌دهی و نظارت بر عملکرد مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک کشور، طراحی و بهره برداری شده و بر اساس ضوابط و دستورالعمل اجرایی صدور برگ و برچسب معاینه فنی خودرو و تصمیمات اتخاذ شده در جلسات کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور ناجا؛ کارت معاینه فنی خودرو و مجوز صدور برچسب‌های معاینه فنی خودرو به مراکزی تعلق می‌گیرد که دارای استانداردهای لازم برابر ضوابط و مقررات موضوعه باشند و مشخصات آن‌ها در بانک اطلاعاتی سامانه یاد شده ثبت و مورد تأیید باشد.

وی با اشاره به اینکه به منظور کاهش تقاضای سفرهای درون شهری، تمامی فرایندهای مربوط به صدور برگ و برچسب معاینه فنی در این سامانه از طریق الکترونیکی صورت می‌گیرد، گفت: در مرحله نخست، مراکز مجاز معاینه فنی خودرو‌های سبک می‌بایستی در سایت ثبت نام کنند و کد مربوطه را دریافت و به تعداد موردنیاز برچسب تقاضا کنند. سپس شهرداری می‌بایستی تعداد برچسب هائی که مراکز معاینه فنی خودرو درخواست کرده‌اند را تائید کنند و این تعداد در مرحله بعد باید به تائید شورای ترافیک استان برسد و درخواست‌ها در مرحله بعدی باید به تائید دفتر هماهنگی حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برسد و پس از تائید این دفتر، دستور چاپ از طریق سامانه الکترونیکی به چاپخانه داده می‌شود و برچسب‌ها ظرف کمتر از یک هفته از طریق پست به مراکز مجاز معاینه فنی خودروهای سبک ارسال می‌شود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.