تمام زندان‌ها به خارج از شهرها منتقل می‌شوند

ایران > حقوقی‌و قضایی– ممتازنیوز:
رییس سازمان زندان‌های کشور، یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان را انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها عنوان کرد.

غلامحسین اسماعیلی یکشنبه ششم بهمن در حاشیه بازدید از زندان اهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وجود زندان‌ها در داخل شهر مطلوب نیست و سبب بروز مشکلات برای همسایگان می‌شود، گفت: با همکاری دستگاه قضایی و مسوولان شهرستان‌ها و هماهنگی‌های لازم، زندان‌ها به خارج از شهرها منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به ارائه خدمات زندان اهر به پنج حوزه قضایی منطقه ارسباران و پاسخگو نبودن آن اظهار کرد: طرح انتقال زندان اهر به خارج از شهر با تأمین زمین مناسب و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجراست.

اسماعیلی یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها را کاهش جمعیت زندانی دانست و گفت: ساماندهی مناسب زندان‌ها، نخستویت برنامه‌های این سازمان در جهت ارتقا کمی و کیفی وضعیت زندان‌هاست.

وی هدف از حضورش در آذربایجان شرقی را بازدید از زندان‌ها و دیدار با زندانیان اعلام کرد و افزود: از کلیه زندان‌های موجود در شهرهای استان بازدید می‌کنم.

رییس سازمان زندان‌ها اظهار امیدواری کرد تا با تأمین فضای مناسب در خارج از شهرها برنامه‌های متنوع ویژه‌ای برای سپری کردن بهینه مدت زندانیان در قالب برنامه‌های آموزشی، اصلاحی تربیتی و آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای برای آماده سازی آنان برای ورود به جامعه اجرا شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.