تمام سفارشات ریلی کشور را به کارخانه تخصصی ساخت لکوموتیو بدهید

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه اولین کارخانه تخصصی ساخت لوکوموتیو واقع در کرج با بیان اینکه شرکت مپنا سرمایه ارزشمندی برای حرکت رو به جلوی ایران است اظهار داشت: امروز همه شاهد هستیم لوکوموتیو پیشرفته با قیمت کمتر، با سوخت کمتر و با تجهیزات نوین توسط متخصصان ما ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد اضافه کرد: در همین مراسم از وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور می‌خواهم تمام سفارشات در این زمینه را به این شرکت بدهد.

احمدی نژاد گفت: بیایید قرارداد ببندیم که طی ۵ سال آینده هر چیزی در خصوص ریل کشور تولید می‌شود ساخت ایران باشد. مهم نیست ما باشیم یا نباشیم.، ایران هست.

وی با بیان اینکه واگن سازی جوشکاری و چکش کاری است، افزود: واگن سازی ۴ تا پیچ و مهره و جوشکاری است نمی‌خواهم ارزش کارتان را پایین بیاورم ولی توان متخصصان ما بسیار بالاتر از این است پس توانایی‌تان را بالاتر ببرید.

وی گفت: ‌اگر در ماه ۴ واگن می سازید به ۱۰ الی ۲۰ واگن در ماه افزایش دهید، اگر یک واگن ساخته‌اید ۱۰ واگن دیگر هم می‌توانید بسازید حتماً موفق خواهید شد

اگر وزیر کشور بودم خرید و واردات تجهیزات ریلی را ممنوع می‌کردم

وی با بیان اینکه اگر وزیر کشور بودم واردات و خرید تجهیزات ریلی را ممنوع می‌کردم، افزود: بنده از سوی گروه مپنا قول می‌دهم که نیازهای کشور را سریعتر و ارزانتر برطرف کنم.

احمدی نژاد گفت: سفارش من به سازندگان و همه افرادی که برای ساخت ایران تلاش می‌کنند این است که وقتی می‌خواهند کار خود را ارزیابی کنند با قله‌های بالا خود را مقایسه کنند و در مسیر مصرف و رفاهیات با پایین‌ترها خود را مقایسه کنم ولی در تولید و فناوری باید با بالاترین‌ها خود را مقایسه کنم.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ این کار شدنی است و خواب و خیال نیست، صدها سال ایران در همه ابعاد فرهنگ، ریاضیات، فناوری،، مدیریت، اخلاق بشری و … پرچمدار بشریت بوده است.

وی گفت:‌ این استعداد را خدا داده است و الان هم وجود دارد و باید به نقطه‌ای برسیم دشمنان ایران تصور متوقف کردن ایران را از ذهنشان بیرون کنند و آرزوی تخریب ایران را به گور ببرند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.