تمام شدن بنزین خودرو کلاهبردار میلیاردی را گرفتار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۳ فروردین امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۹ بی سیم به مأموران اعلام کرد که توسط مدیر یک بنگاه املاک به نام حسین . ط ۵۴ ساله مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری ، به دستور دادیار شعبه ۱۳ دادسرای ناحیه ۱۴ تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی و دستگیری متهم در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ، مالباخته با حضور در این اداره به کارآگاهان گفت : فردی به نام “حسین . ط” که مدیر یک دفتر مشاور املاک در میدان خراسان ، خیابان خاوران می باشد ، از بابت اجاره یک واحد آپارتمان مبلغ دو میلیون تومان به عنوان رهن از من دریافت کرده اما بعد از تحویل آپارتمان اقدامی برای بازپس دادن این مبلغ انجام نداده و از ۱۰ دی ماه سال ۹۰ نیز متواری شده است .

با آغاز رسیدگی به پرونده و با توجه به متواری بودن متهم ، سایر شکات و مالباختگان نیز پس از مراجعه به نشانی دفتر املاک و اطلاع از متواری شدن حسین . ط ، ضمن مراجعه به کلانتری ۱۵۹ اقدام به طرح شکایت از مدیر دفتر املاک کرده که با تشکیل پرونده های متعدد با موضوع کلاهبرداری ، تمامی آنها جهت رسیدگی به شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه می کردند .

در تحقیقات به عمل آمده از مالباختگان مشخص شد که متهم پرونده به بهانه سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز ساختمان و یا مشارکت در ساختمان سازی و … و دادن تعهد مبنی بر پرداخت سود ماهیانه ، از هر یک از این افراد مبالغ مختلفی از دو میلیون تا ۲۰ ملیون تومان دریافت و طی مدت یک سال فعالیت خود با پرداخت مبالغی تحت عنوان سود ناشی از مشارکت در ساختمان سازی ، زمینه اعتماد و جذب سایر افراد را فراهم کرده بود. حتی تعدادی از مالباختگان که به اقتصادی بودن فعالیت متهم اعتماد پیدا کرده بودند ، تعدادی از دوستان و بستگان خود را نیز به سرمایه گذاری نزد متهم تشویق و ترغیب کرده و به این شیوه و شگرد ، متهم موفق به جذب بیش از یک میلیارد تومان وجه نقد از مالباختگان شده بود .

با تحقیقات انجام شده ، کارآگاهان اداره چهاردهم اطلاع پیدا کردند که متهم از محل سکونت خود واقع در خیابان خاوران متواری شده است که با شناسایی خودروی شخصی پژو ۴۰۵ مشکی متعلق به متهم ، دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد .

۲۸ اردیبهشت امسال مأموران کلانتری ۱۵۹ بی سیم در حین گشت در اتوبان آزادگان به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکی برخورد کردند که به علت تمام شدن بنزین در کناره اتوبان متوقف شده بود .

با توقف واحد گشت کلانتری جهت بررسی موضوع ، راننده خودرو با طرح این موضوع که در مسیر بازگشت از شمال کشور بنزین تمام کرده ، قصد اعتمادسازی با مأموران را داشت اما مأموران که با مشاهده حالت اضطراب در راننده ، به وی مشکوک شده بودند ضمن بررسی مشخصات خودرو اطلاع پیدا کردند که دستور بازداشت سرنشین و توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت شده است .ماموران بلافاصله نسبت به دستگیری و تحویل راننده خودرو به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام کردند .

با دستگیری و انتقال حسین . ط به اداره چهاردهم ، از مالباختگان جهت شناسایی متهم دعوت به عمل آمد و مالباختگان نیز پس از حضور در اداره چهاردهم ، همگی متهم را به عنوان مدیر دفتر املاک مورد شناسایی قرار دادند .

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان – معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ – با اشاره به شناسایی دهها مالباخته در این پرونده گفت : در حال حاضر تحقیقات جهت شناسایی دیگر مالباختگان و همچنین شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم ، در مراحل اولیه قرار داشته و متهم با قرار قانونی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

وی با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم نیز گفت : با توجه به شناسایی دهها مالباخته و مدت زمان فعالیت متهم در طول یک سال گذشته و احتمال افزایش دیگر مالباختگان و شکات پرونده ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی قاضی صادر شده است . لذا از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.